למה האיש העשיר בבריטניה מושקע בערוץ טלוויזיה הפסדי בישראל?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לן בלווטניק שהוכתר לאחרונה כאיש העשיר בבריטניה, הוא גם דמות מרכזית בכלכלה הישראלית. הוא התחיל את דרכו במגזר הנפט הרוסי, וכיום שולט באימפריה עסקית עולמית, ועל פי פרסומים אחרונים במגזין פורבס, הונו של בלווטניק מוערך ב-32.4 מיליארד דולר.

אבל מה האינטרס של אחד הטייקונים העשירים בארץ ובעולם כולו, להחזיק בערוץ טלוויזיה הפסדי בישראל? אם רווח כלכלי לא יוצא לו מזה, האם ואיזה רווח עקיף הוא עשוי להרוויח מכך?

לאחרונה, במסגרת הדיונים בתיק 4000, אנחנו רואים איך כלי תקשורת מנוצלים לקידום אינטרסים עסקיים של בעלים, מפרסמים וכן של אישי ציבור. לבלווטניק לא חסרים אינטרסים לקידום, בישראל הוא שולט בתאגיד המלט נשר שבמשך שנים ארוכות היה מונופול, במחצבות, במתקני אנרגיה, ובקבוצת האופנה גולף. בלווטניק גם מושקע במגוון מיזמי טכנולוגיה כמו Gettaxi וסטארטאפים בתחום הגיימינג והביוטכנולוגיה.

חוץ מכל אלו, בלוונטיק הוא בעל השליטה ברשת 13. ולמה העובדה הזו מעניינת במיוחד? כי ערוץ 13 הוא ערוץ הפסדי, שעל פי הפרסומים הפסיד מאות מיליונים בשנתיים האחרונות. במשך זמן רב בלווטניק הזרים אליו עוד ועוד כספים. איזה אינטרס יש למיליארדר להחזיק ערוץ הפסדי?

בשנה האחרונה חברי הלובי בחרו את נושא ההון-שלטון-עיתון, במסגרתו אנו פועלים להפריד בין הגורמים הריכוזיים והמונופולים לבין אמצעי התקשורת, כדי להבטיח שהתקשורת לא תשמש כמנוף לחץ על מקבלי ההחלטות לטובת האינטרסים העסקיים של בעלי השליטה.

מסכימים שחייבים להילחם בתופעות ההון-שלטון-עיתון? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי https://bityl.co/76nV

#הוןשלטוןעיתון

דילוג לתוכן