למה לעודד תחרות אם אפשר לחסל אותה עם עסקה אחת?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


למה לעודד תחרות אם אפשר לחסל אותה עם עסקה אחת?
אם תהיתם איך בעסקה אחת מסכנים את התחרות בשוק האשראי, הביטוח והפנסיה, התשובה היא – בקלות: חברת הביטוח הגדולה במדינה רוצה לרכוש את חברת כרטיסי האשראי הגדולה במדינה. אנחנו פנינו לרשות התחרות בדרישה להתנגד לעסקה שעלולה לגרום לציבור לשלם יותר על האשראי הצרכני, יותר על פרמיות ביטוח ויותר על דמי ניהול על הפנסיה.
**
חברת הביטוח ״הראל״ נמצאת בסבך של קשרים עסקיים ובעלויות עם הבנקים הגדולים: הבנקים משמשים כמפיצים של המוצרים הפנסיוניים של הראל, הראל מחזיקה בנתחים גדולים ממניות הבנקים, ושניהם משתפים פעולה בהלוואות גדולות. בתוך סבך ניגוד העניינים הזה, רוצים להכניס עתה עוד סיבוך. האם ישראכרט, שבבעלותה של הראל, תמשיך להתחרות בבנקים?
נזכיר, ישראכרט היא אחד מהשחקנים המרכזיים בשוק האשראי החוץ בנקאי, שמתחרה בבנקים בהלוואות לציבור. הרכישה הזאת תגרע מתחרה מרכזית משוק האשראי הצרכני, מה שצפוי להפחית את התחרות, וכתוצאה מכך להעלות את הריבית שכולנו משלמים על ההלוואות.

בנוסף, יכולתה של הראל לשמש כסוכן פנסיוני אובייקטיבי ללקוחות תפגע, כיוון שפעילות ישראכארט תחתיה עלולה לפגוע באיכות השיווק של המוצרים הביטוחיים המתחרים, ואף לפגיעה בזכויות מבוטח ולהרעה בתנאיו. הנזק לציבור צפוי להיות בלי הפיך.
שימושה של הראל בישראכרט כערוץ שיווק אגרסיבי ולא אובייקטיבי של מוצרים ביטוחיים ופנסיוניים והיכולת לדחוק החוצה מתחרים תעניק להראל כוח שוק עודף על פני שאר חברות הביטוח ומנהלי כספי הציבור הבינוניים והקטנים.

המשמעות של אישור עסקה זו היא הגברת הריכוזיות והפחתת התחרות בענף הפיננסים בישראל, ועל כך כולנו נשלם ביוקר. הצטרפו אלינו עוד היום כדי לחזק כוחנו הציבורי והכלכלי – כדי להתנגד לעסקה זו ולדומות לה, אשר פוגעות בתחרות ומייצרות יוקר מחיה בלתי אפשרי במדינה.
להצטרפות – https://bit.ly/3JS2GMR

דילוג לתוכן