מבצעים שווים לפסח? לא מה שחשבתם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
פסח הוא אחד החגים בו כולנו מוציאים יותר על רכישות ברשתות המזון, שיוצאות בשלל מבצעים כדי למשוך את העין והכיס של הצרכן הישראלי. אלא שבדיקה שערכנו בארבע רשתות גדולות מצביעה על תופעה מטרידה: לעיתים קרובות, המחיר של מוצר כיום לאחר מבצע, הוא זהה ואף גבוה יותר ממחיר אותו מוצר בדיוק בשנה שעברה, ללא מבצע.
**
ברשת ויקטורי, פריכיות אנרג'י של המותג שטראוס מוצעות במחיר 13.20 ₪ לפני מבצע ולקראת החג משווקות במבצע של 10% הנחה. אותו מוצר לפני שנה נמכר ברשת במחיר של 8.80 ₪ – פחות ממחיר המבצע כיום. נוזל כלים פלמוליב נמכר כיום ב-13.20 ₪, או במבצע של 2 ב-20 ₪. אותו מוצר בדיוק נמכר לפני שנה במחיר של 8.80 ₪. אז האם המילה ״מבצע״ מתאימה כאן? או שמא מדובר במבצע בכאילו?
באופן דומה ברשת שופרסל, קטשופ אסם נמכר ב-13.50 ₪ או ב"מבצע" של 2 ב-20 ₪. אלא שהמחיר ללא מבצע לפני שנה עמד על 10 ₪. גם נוזל הכלים פיירי נמכר במבצע של 2 ב-25 ₪, כאשר המחיר לפני שנה ללא מבצע עמד על 12 ₪ ליחידה.
תופעות דומות מצאנו גם ברשת יינות ביתן וברמי לוי. בסה"כ, מצאנו 587 מוצרים שמחיר המחירון שלהם עלה ב-5% או יותר בשנה האחרונה, וכעת הם מוצעים במבצע.
**
חשוב לנו לציין, לרשתות המזון מותר ואף מומלץ לפרסם מבצעים, אך הטענה שלנו היא שמדובר למעשה בשימוש לא הוגן במבצע, כי מי זוכר מה היה המחיר לפני שנה? כך הרשתות גורמות לנו להרגיש שערכנו קנייה משתלמת, למרות שהשנה המחירים משמעותית גבוהים יותר. כך שזה אולי לא שקר, אבל האם כך ראוי שיתנהגו רשתות המזון?
על השולחן נמצאת הצעת חוק אשר תביא לאיסור של הרשתות לפרסם מבצעים מדומים, ותשפר את חובות השקיפות שלהן לצרכן הישראלי, ואנחנו בלובי 99 נסייע בקידומה.
גם לכם נמאס שהקניות בסופר יקרות כל כך? הצטרפו ללובי הציבורי וחזקו אותנו-
חג שמח!
דילוג לתוכן