מה התקשורת מסתירה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לפני כשנתיים טאבולה ואאוטבריין, שתי החברות הגדולות ביותר בארץ בתחום המלצות תוכן שיווקי הודיעו כי מעוניינות להתמזג – החברות נדרשו לקבל את אישור רשות התחרות למיזוג והרשות בתורה החליטה לפנות ללקוחות שעלולים להיפגע מהמיזוג – אתרי התוכן, ולשאול לעמדתם.

כל אתרי התוכן התנגדו למיזוג, כי הניחו בצדק שהמזוג יגרום לעליית המחירים שהם משלמים. אבל אז קרה דבר משונה מאוד. אתר החדשות ווינט מקבוצת "ידיעות אחרונות", מגופי התקשורת החזקים והמשפיעים ביותר היום בישראל, הודיע כי שינה את דעתו. מהאתר נשלח מכתב לרשות התחרות , שלפתע תמך במיזוג.

רשות התחרות חקרה את ההתנהלות מעוררת החשד הזו וגילתה שמי שהכתיבה לווינט את העמדה החדשה והיתה מעורבת בגיבוש המכתב, היא לא פחות מחברת טאבולה בעצמה. וכשהרשות דרשה במסגרת הבדיקה מווינט את כל המסמכים הקשורים לפרשה , האתר לא העביר מסמכים הכוללים את ההתכתבות עם טאבולה, בניגוד לחוק.

הרשות בחנה את התנהלות וווינט וכעת הגישה "צו מוסכם" להתייחסויות הציבור – במסגרתו, למרות המעשים הבעייתיים בפרשה הזו, הרשות דורשת מווינט לשלם קנס שולי של מיליון ₪, שינקה אותה מכל אשמה ואחריות בפרשת המסמכים.

ההחלטה של רשות התחרות לא להחמיר דווקא עם אתר החדשות המשפיע והגדול בישראל משדרת מסר מאוד גרוע מאוד לכל השחקנים האחרים בשוק התקשורת ובכלל. לכן הגשנו התנגדות בשם הציבור לצו המוסכם – לא ייתכן שגוף תקשורת, שמבוסס על אמון הציבור, ימעל לכאורה בתפקידו, יפעל בצורה שאיננה תקינה ושעלולה לפגוע בציבור, ויצא מהסיפור בקלילות.

רוצים לעזור לנו להיאבק בקשרי ההון שלטון עיתון? הצטרפו: https://bit.ly/3996xlS

#הוןשלטוןעיתון

דילוג לתוכן