מוכרים את הפנסיה שלנו לחברים של איראן

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

שליט אבו דאבי, מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, רוכש את השליטה בחברת "הפניקס" שמנהלת 370 מיליארד ש"ח מכספי הפנסיה של הציבור הישראלי, ומקבל גישה לבטן הרכה של המשק הישראלי – שליטה בתשתיות וחברות בטחוניות, מידע על אנשי צבא, החזקה בחוב של ממשלת ישראל ועוד. העסקה הזו מסוכנת ואנחנו פועלים בכל האמצעים כדי שזה לא יקרה.
***
כחלק מהפעילות שלנו לעצירת עסקת ההזויה הזאת של מכירת 'הפניקס' למדינת אבו-דאבי, שלחנו מכתב משפטי (לינק ל18 עמודים משפטיים שמסבירים הכל למיטיבי לכת-בתגובות) למ"מ הממונה על שוק ההון, שבידיו נמצאת כעת ההחלטה, ובו פירטנו את דרישתנו שלא לאשר את העסקה הזו. בפירוט הסיבות ציינו שלפי החוק, למ"מ הממונה כלל אין סמכות לאשר עסקה שמהותה שליטה של מדינה זרה על ׳הפניקס׳, להבדיל משליטה של בן אדם או תאגיד.
עוד ציינו, כי העברת השליטה בחברה לידיים של מונרכיה, אנטי-דמוקרטית, שרק לאחרונה היחסים הדיפלומטיים איתה הוסדרו, והיא עדיין מקיימת קשרים עם מדינות אויב כמו איראן, היא מסוכנת. ישנו חשש אמיתי שאם העסקה תאושר יגברו שיקולים דיפלומטיים, גיאו-פוליטיים, על טובת החוסכים שמפקידים את מיטב כספיהם לגיל הפרישה בידיים של 'הפניקס.

הפנייה למ"מ הממונה על שוק ההון היא חלק מסדרת פעולות שאנו נוקטים ועוד ננקוט על מנת לעצור את העסקה הזאת, הרעה לחוסכים ולמדינת ישראל. השבוע גם ניפגש עם מ"מ הממונה על שוק ההון כדי למנוע את המהלך.

אל תשבו מהצד בזמן שמסכנים את הכסף שלנו ככה – הצטרפו אלינו – https://bit.ly/3kNupFq

דילוג לתוכן