מונעים שוב מגופי הפנסיה להרוויח על חשבון מפוטרי הקורונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
במרץ הקרוב, ראשוני המפוטרים בעקבות משבר הקורונה, שטרם חזרו לעבודה, צפויים להתחיל לשלם לקרן הפנסיה שלהם את דמי הניהול המקסימליים. עלייה של עשרות אחוזים שתעביר אלפי שקלים מהחיסכון הפנסיוני של מובטלי הקורונה לכיס של גופי הפנסיה. כבר הצלחנו לגרום פעם אחת לדחייה של העלאת דמי הניהול ע"י גופי הפנסיה, אך המשבר טרם הסתיים וכעת אנו עובדים על דחיה נוספת.
למי שפספס, לפני כחצי שנה עלינו על סעיף בחוק המאפשר לגופי הביטוח והפנסיה להעלות את דמי הניהול שהם גובים מהחוסכים למקסימום האפשרי ללא אישור המבוטח, חצי שנה מרגע שהופסקו ההפקדות. מדובר במאות אלפי אנשים שפוטרו או הוצאו לחל"ת ובעל כורחם לא הפקידו לקרן הפנסיה.
בעקבות הגילוי, פנינו לרשות שוק ההון, שמפקחת על גופי הפנסיה, כדי שתבטל את האפשרות להעלאת דמי הניהול בעת זו של משבר כלכלי. בעקבות פנייתנו רשות שוק ההון דחתה את המועד בו יכולים גופי הפנסיה להעלות את דמי הניהול למפוטרים מחצי שנה לשנה.
כל זה קרה אחרי הסגר הראשון וכולם עוד האמינו שנצא מזה מהר, אבל היום אנחנו כבר בסגר השלישי, המשק עדיין במצב משברי, האבטלה גבוהה וחלק גדול מהמפוטרים והיוצאים לחל"ת עוד לא הצליחו לחזור לעבודה. ההתאוששות של המשק, עפ"י בנק ישראל, צפויה להגיע רק בעוד כחצי שנה.
בנוסף, רוב העובדים שהוצאו לחל"ת או פוטרו מעבודתם בעקבות משבר הקורונה הם מהשכבות החלשות באוכלוסייה. מדובר במועסקים בשכר נמוך מהממוצע, שרמת הביטחון הפנסיוני שלהם נמוכה ממילא. עבורם העלאת דמי הניהול של הפנסיה היא פוגענית במיוחד ומפחיתה את סיכוייהם לחיות בכבוד לאחר הפרישה לגמלאות.
לכן פנינו היום בשנית לממונה על שוק ההון בבקשה לדחות בעוד חצי שנה את העלאת דמי ניהול. רוצים לעזור לשמור על הפנסיות של הציבור? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/2LAn5e8
דילוג לתוכן