מי ירוויח ממכירת נכסי דואר ישראל ללא שקיפות?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

שר התקשורת ושר האוצר ביצעו לפני מספר שבועות שינוי חד, כשהחליטו לשנות את מודל ההפרטה של חברת דואר ישראל ולמכור 100% מהחברה בבת אחת למשקעי פרטי, במקום להנפיק בבורסה 40% ואז בהמשך למכור את יתר המניות. מה משמעות השינוי? שהשוק לא יתמחר באופן הכי מדויק ושקוף שניתן את החברה ונכסיה ולכן גובר החשש שהמחיר בו תימכר, יהיה נמוך מדי. נזכיר שלחברת הדואר יש נכסי נדל"ן במכרזי הערים, ששווים המון כסף.

רק לסבר את האוזן, בסוף 2018 בוצעה הערכת שווי שהעריכה את שווי החברה על נכסיה בכ-1.2 מיליארד ₪, ומאז המחירים רק עלו. בכמה? אין לדעת בלי הערכת שווי מחודשת. גם מבקר המדינה קבע שללא הערכת שווי עדכנית, הליך ההפרטה עלול להיפגע.

ב-2018 החליטה הממשלה להפריט רק 40% מהדואר, כלומר – להשאיר את הדואר חברה בבעלות ממשלתית, וועדת כספים של הכנסת, אישרה בזמנו את המתווה. מאז, מודל ההפרטה השתנה לחלוטין, וכעת עומדים להפריט את כלל החברה, ללא שקיפות מספקת בהליך הערכת השווי. לא ניתן שבעל הון יגזור קופון על חשבון נכסי הציבור, בהליך שאיננו סדור ושקוף. לכן, פנינו לשרים בדרישה להביא את מתווה ההפרטה החדש לאישור מחודש בוועדת הכספים, שתפקח על תקינות ההליך, כמו שהחוק דורש.

לא מוכנים להמשיך לשבת בשילוב ידיים בזמן שטייקונים מרוויחים על חשבוננו? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3T9yWhD

#הוןשלטוןשקיפות


דילוג לתוכן