מי מנצל את תקיפות החות׳ים בתימן כדי להרוויח?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
שלא יעבדו עליכם – החות׳ים בתימן אולי מאיימים עלינו עם הטילים שלהם, אבל הם בטח לא הסיבה לעליות המחירים שהולכים להפיל עלינו. את התשובה שלנו לקרקס התקשורתי המתוזמר היטב נתנו כבר ליו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת כדי שיכנס דיון דחוף בנושא.
***
קצת רקע: החות׳ים בתימן שמו על הכוונת שלהם ספינות בבעלות ישראלית או כאלו ששטות לישראל, מה שגרם לחברות הספנות המובילות לשנות את המסלול שלהן, ובמקום לעבור בתעלת סואץ, להקיף את כל אפריקה. רשתות השיווק והיבואנים ניצלו את העיסוק התקשורתי בנושא, ופתחו בקמפיין שמטרתו להכין את הקרקע להעלאות מחירים של מוצרי מזון ותמרוקים. אלא שלהעלאות מחירים כאלה אין שום הצדקה. למה?
קודם כל, רוב המוצרים האלו מגיעים אלינו בכלל מאירופה, והמצב הזה משפיע רק על מוצרים שמגיעים מהמזרח דרך הים האדום, ולכן בכל מקרה אין שום הצדקה להעלאת מחירים רוחבית.
בנוסף, עלויות השינוע של המוצרים שכולנו קונים בסופר היא יחסית זניחה, לעומת מוצרים אחרים. גם אם נקבל את הטענה של מנכ״ל ויקטורי למשל, שטען לאחרונה שהמחירים יזנקו פי 3.5 (מ-2,000 דולר למכולה ל-7,000 דולר למכולה) – עדיין במכולה כזו יש כ״כ הרבה מוצרים, שההשפעה על המחיר פר מוצר היא מינורית.
נראה שהמצב הזה פשוט הגיע בתזמון טוב למי שממילא תכנן להעלות מחירים. בשורה התחתונה – אסור להאמין לטענות של גורמים בעלי אינטרס ש״אין מנוס אלא להעלות מחירים״. חייבים להראות לרשתות השיווק וליבואנים שהציבור כבר לא מטומטם ויצביע ברגליים.
הפניה שלנו בנושא ליו״ר ועדת הכלכלה היא חזקה בזכות גב של 11,770 חברי לובי שמשלמים בכל חודש סכום לבחירתם ותומכים בפעילות שלנו. דמיינו פניה ליו״ר ועדה שמאחורינו 100,000 חברי לובי שאומרים – ׳אנחנו כבר לא מטומטמים
דילוג לתוכן