מי רוצה למסמס את החקירה של אסון נחל אשלים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לפני כמעט 6 שנים התרחש אסון זיהום נחל אשלים, קטסטרופה סביבתית אשר במסגרתה נשפכו חומצות קטלניות לנחל אשלים וגרמו לתמותה של מאות בעלי חיים ובדרך נס לא פגעו גם במטיילים שנמצאים דרך קבע בנחל. הזיהום גרם לנזק אקולוגי בלתי הפיך לנחל ,נזק עליו אחראית לא אחרת מחברת הבת של כימיקלים לישראל(כ״יל) – רותם אמפרט, אשר בשליטת עידן עופר. כאשר תשומת הלב התקשורתית היתה נתונה לאסון התחייבה המשטרה הירוקה (של המשרד להגנת הסביבה) לפתוח בחקירה פלילית של האירוע ולמצות את הדין עם המנהלים הבכירים האחראים לאסון. רק שמאז, כמעט 6 שנים חלפו ומכל המילים הגדולות נשאר רק חול, והוא בטעם עז של חומצה חריפה.
אנחנו פועלים מול השרה להגנת הסביבה כדי לוודא שהחקירה לא תמוסמס.
**
בשנת 2017 קרסה בריכת פסולת תעשייתית של חברת ״רותם אמפרט״ ( חברה אשר נמצאת בצמרת רשימת המפעלים המזהמים בישראל) שהכילה חומצות מסוכנות היישר אל תוך נחל אשלים והציפה אותו, אירוע חסר תקדים בהיקפו שפגע בטבע ובחיות המתגוררות בו באופן בלתי הפיך.
המשטרה הירוקה הופיעה במהרה באיזור האירוע ואף יצאה בהצהרות גרנדיוזיות ומעוררות תקווה על חקירה פלילית מהירה ויסודית. אלא שמאז שנפתחה החקירה( כמעט 6 שנים), לא דווח על כל התקדמות בה. כשנשאלה לאחרונה המשטרה הירוקה על התקדמות החקירה, התקבלה תשובה תמוהה ולקונית לפיה בשל מורכבות וייחודיות האירוע הועברה החקירה לגורמים בחו"ל שטרם העבירו את מסקנותיהם.
לא ברור מדוע לוקח כל כך הרבה שנים לחקור אירוע זיהום סביבתי, ואנחנו חוששים שזו דרכה של החקירה "להתמסמס" ושלפיכך האחראים לאירוע החמור הזה יחמקו מלתת את הדין.

למשרד להגנת הסביבה סמכויות נרחבות לפעול כנגד מזהמים ופורעי חוק, לכן פנינו לשרת הסביבה הנכנסת, עידית סילמן, בדרישה שיפעלו מיידית לסיום החקירה.

אל תשבו בצד בזמן שהורסים לנו את הסביבה באין מפריע. הצטרפו אלינו עוד היום
https://bit.ly/3DF9QBe


דילוג לתוכן