מרגישים שאין באמת תחרות בין הבנקים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
או במילים אחרות: אם הבנקים נראים כמו מונופול, מתנהגים כמו מונופול, ורשות התחרות הודתה שמתקיימים התנאים כדי להכריז עליהם כמונופול – אז למה היא לא עושה את זה?
בשוק הבנקאות כמעט אין תחרות – במשך עשרות שנים לא קם בנק חדש, ושיעור המעבר בין הבנקים עומד על 3% בלבד. הנהנים מהמצב הזה הם הבנקים הגדולים – בנק הפועלים ובנק לאומי – שמחזיקים יחד בכ-60% מהשוק ומשתמשים בכוח שלהם כדי למנוע כניסה של שחקנים חדשים ויצירת תחרות. כרגיל, הסובלים מכך הם ציבור הצרכנים, מהם נגבות עמלות מופרזות.
רשות התחרות הודתה במספר הזדמנויות שהבנקים הגדולים מקיימים את כל התנאים של מונופול או קבוצת ריכוז. בנוסף, ועדת החקירה הפרלמנטרית למתן הלוואות לטייקונים (״ועדת פישמן״) קבעה עוד לפני שנה וחצי שצריך להכריז על הבנקים הגדולים כמונופול או כקבוצת ריכוז. ומאז? שום דבר לא השתנה.
למרות שהחוק נותן לרשות התחרות את הסמכות להכריז על הבנקים הגדולים כמונופול או כקבוצת ריכוז, מה שיאפשר להטיל עליהם מגבלות שימנעו פגיעה בתחרות ובצרכנים – זה עוד לא קרה.
פנינו לרשות התחרות בנושא לפני כשנתיים, יחד עם השותפים שלנו ב״צדק פיננסי״, ומאז קיימנו עימם מספר פגישות. השבוע נפגשנו שוב עם הרשות, ודחקנו בהם לממש את סמכויותיהם בחוק ולהכריז מיידית על בנק פועלים ובנק לאומי כמונופול או כקבוצת ריכוז.
זה אפשרי לחלוטין. רק צריך לקבל החלטות אמיצות.
גם אתם חושבים שאין תחרות בשוק הבנקאות? הצטרפו אלינו עכשיו https://bityl.co/3y7g

דילוג לתוכן