מתי ינותקו הקשרים בין חברות התרופות לרופאים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הקשר בין התועמלניות (נציגות חברות התרופות) לרופאים מוסתר, למרות שמשרד הבריאות החליט להילחם בתופעה והכריז עוד ב-2018 על חובת דיווח על הפגישות האישיות בין תועמלניות לצוותים הרפואיים. אך למרות ההוראה, מאז לא התקבל אפילו דיווח אחד ואין ספק שהפגישות האישיות ממשיכות להתקיים.

חברות התרופות ניסו לתקוף את ההוראה בבג"צ, אנחנו התייצבנו לצד משרד הבריאות וניצחנו. אולם מאז, לאורך השנים פנינו למשרד הבריאות בדרישה ליישם את הוראות הנוהל שהוא עצמו קבע, וקיבלנו תשובות עמומות כמו "אוספים נתונים" או "מתמקדים בקורונה". רק שעכשיו בתוכנית "האזרח גואטה" בכאן 11 אנחנו חושפים שהסיבה האמיתית היא חוסר שיתוף הפעולה של מנהלי המוסדות הרפואיים, שמסרבים יחד עם חברות הפרמה, לפקח על הפגישות בין תועמלניות לרופאים ולהעביר דיווחים למשרד הבריאות.

3 שנים זה יותר מידי זמן לחכות לחשיפת הקשרים – אנחנו פונים לח"כ עדית סילמן, יו"ר ועדת הבריאות בכנסת, בבקשה לקיים דיון דחוף על הצורך בשקיפות בקשרים המסחריים בין רופאים לתועמלניות.

צפו בעו"ד רחל גור, מנהלת תחום ממשל במיזם מסבירה על התופעה וחזקו אותנו –הצטרפו ללובי הציבורי: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבריאות


דילוג לתוכן