מתכוננים לקראת הקרב על עתיד ים המלח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הזיכיון שמכוחו פועלת כימיקלים לישראל (כי״ל) בים המלח עומד להסתיים ב-2030. זה אולי נשמע רחוק אבל במונחים של זיכיון בסדר גודל כזה של משאבי הטבע שלנו, אנחנו כבר באיחור. למדינה יש הרבה מאוד עבודה לעשות כדי לתקן את כל הנזק שכי״ל יצרה בים המלח – וגם כדי להבטיח שעתיד ים המלח יראה אחרת.

לאחרונה פגשנו את הצוות במשרד האוצר שאחראי על גיבוש האסטרטגיה של המדינה לקראת סוף הזיכיון. אחרי כמעט שנתיים בהן אנחנו קוראים למשרד האוצר להתחיל לפעול זה סוף-סוף קורה.

במשך שנים למדנו את הנושא והפכנו מומחים לתרגילים ולתעלולים שכי"ל מנהלת מול המדינה בניסיון למקסם את הרווחים של עידן עופר, ששולט בה, על חשבוננו. את העבודה הזו והמסקנות שלנו הצגנו כעת בפני אנשי האוצר, שהיו בקשב רב ואף ביקשו מאיתנו חומרים נוספים שישפיעו על גיבוש האסטרטגיה של המדינה. נעתרנו בשמחה לבקשה ובקרוב נעביר להם מסמכים הנוגעים גם לכשלים בחוק ובהתנהלות של כי״ל וגם לעקרונות המנחים שיש ליישם בבניית המודל החדש שיסדיר את הפעילות העסקית בים המלח.

אין דבר שיותר משמח אותנו מלראות נציגי ציבור שבאמת מעוניינים לפעול לטובת הציבור – אנחנו נמשיך לעבוד עם הצוות של משרד האוצר ולהבטיח שהאינטרס הציבורי בים המלח יחזור לעמוד במרכז הבמה.

אנחנו כאן כדי לתת משקל נגד ללוביסטים של עידן עופר שעושים הכל כדי לטאטא הצידה את הסוגיות המהותיות ולהעצים את עמדת כי"ל מול המדינה לקראת הזיכיון העתידי.

עתיד ים המלח נמצאו בידיים שלכם – הצטרפו עכשיו: https://bit.ly/3U6oQyz

דילוג לתוכן