מתנגדים לעסקה בין בנק הפועלים ל״ידיעות אחרונות״ גם בבית המשפט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
העסקה בין בנק הפועלים לבין ״ידיעות אחרונות״ הייתה קרובה לאישור של בית המשפט אבל השבוע האחרון טרף את כל הקלפים. בעקבות מידע חדש שפורסם השבוע, הגשנו בקשה להצטרף להליך במעמד של "ידיד בית המשפט" ולהסביר למה העסקה הזו משקפת את תופעת ההון-שלטון ורעה לציבור.
בנק הפועלים מחזיק בשנים האחרונות במניות של ״ידיעות אחרונות״. המחיר המקורי של המניות האלו היה 1.1 מיליארד ש״ח, אבל עכשיו הבנק רוצה למכור אותן בחזרה ל״ידיעות״ בתמורה ל-170 מיליון ש״ח, בערך 10% מהשווי המקורי. המרוויח העיקרי מהמכירה הזו הוא נוני מוזס, המוציא לאור של ״ידיעות״, שכך יבצר את שלטונו בעיתון.
איך בנק הפועלים מוותר על חלק כ״כ משמעותי מהשווי? התמונה שהצטיירה עד כה מטעם נציגי הבנק הייתה שאין אף גורם חוץ מ״ידיעות אחרונות״ שרוצה לקנות את מניות העיתון. אבל בימים האחרונים הסתבר שדווקא היו גורמים שהתעניינו, אבל בנק הפועלים מנע מהם לקבל מידע על מצבו של העיתון ולמעשה חסם הצעה מתחרה, שממנה הוא היה יכול להרוויח יותר.
למה בנק הפועלים מתאמץ כ״כ בשביל נוני מוזס ו״ידיעות אחרונות״? תסתכלו אחורה על הסיקור התקשורתי המלטף שהבנק מקבל בעיתון ותבינו.
היום התקיים דיון מכריע בבית משפט, בשאלה האם העסקה בין בנק הפועלים ו״ידיעות אחרונות״ תצא לפועל. במאמץ מרתוני עבדנו במשך יומיים ללא הפסקה על הגשת עמדתנו לבית המשפט, שמתארת בפירוט איך העסקה הזו פוגעת באינטרס הציבורי.
מעבר לזה שהעסקה מבצרת את השליטה של מוזס ב״ידיעות״ ומשמרת את מערכת היחסים הבעייתית בין בנק הפועלים ל״ידיעות אחרונות״, העובדה שהמניות נמכרות במחיר נמוך נוגעת לכל אחד ואחת מאיתנו – בנק הפועלים הוא בנק בבעלות הציבור כי כספי הפנסיה שלנו מושקעים במניות שלו, ולכן ההפסד הוא לא רק של הבנק, אלא גם שלנו.
בדיון היום, עו"ד לינור דויטש, מנכ"לית הלובי, דרשה שלפני שמחליטים האם העסקה תאושר – צריך לקבל את עמדתם של הפיקוח על הבנקים והיועץ המשפטי לממשלה. לא ייתכן שהם לא יהיו מעורבים בעסקה שיש לה משמעויות ציבוריות כה רחבות.
תוך ימים ספורים נדע האם העסקה תצא לפועל או לא, אבל בכל מקרה – אנחנו גאים שהבאנו את קולו של הציבור אל אולם בית המשפט. נמשיך לייצג את הציבור ולהילחם למען ה99%.
רוצים לעזור לנו להיאבק בתופעת ההון-שלטון-עיתון? הצטרפו ללובי הציבורי: https://bit.ly/38JZiQT

דילוג לתוכן