מתניעים שינוי ברשויות המקומיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
עשינו היום מהלך משמעותי, לגיבוש קואליציה רחבה לטובת קידום הדמוקרטיה ברשויות המקומיות וחיזוק חברי המועצה.
לאחר שכבר הגשנו הצעת חוק שמטרתה לחזק את חברי המועצה, מול הכח הבלתי מוגבל של ראשי הערים, כינסנו היום כמאתיים חברי מועצה מרחבי הארץ לכנס שמטרתו לדון בדרכים לקידום הצעת החוק – מול ההתנגדות הצפויה של ראשי השלטון המקומי.
פתחו את הכנס, יוזמי הצעת החוק, חברי הכנסת דר' שלמה קרעי, תהלה פרידמן ויו"ר השדולה לחיזוק השלטון המקומי ח"כ מאיר כהן. חברי הכנסת הסכימו שמשבר הקורונה הוא דווקא הזדמנות לשינוי ולרפורמה, בגלל המרכזיות והסמכויות הרבות של השלטון המקומי שמשבר הנוכחי.
ח"כ קרעי ציין את חשיבותן של הרשויות המקומיות והבטיח כי ימשיך לפעול לקידום הצעת החוק, גם למול לחץ מצד ראשי הרשויות. ח"כ פרידמן ביקשה להדגיש את חשיבות השלטון המקומי ויתרונם של חברי המועצה, כפי שבא לידי ביטוי במשבר הקורונה. ח"כ כהן, שהוא גם ראש עירית דימונה לשעבר, טען כי ניתן יהיה להגיע להסכמות עם ראשי הערים כדי לאשר את ההצעה.
עלתה כמובן הטענה שחברי מועצה אינם זכאים לתגמול על פעילותם בשירות הציבור. גלית וידרמן שמשמשת כראש מחלקת בקרת הון אנושי ברשויות המקומיות במשרד הפנים, עדכנה על המאמצים שנעשו ע"י משרד הפנים להעניק תמיכה מקצועית לחברי המועצה ושיתפה כי גם במשרד הפנים מעוניינים להעניק לחברי המועצה ייעוץ משפטי, מרכזי מידע ותגמול, בדומה לשלטון המרכזי.
חברי המועצה, נילי אהרון יו"ר הפורום המוניציפאלי בליכוד, ורד שפינר מאיגוד נבחרות הציבור, עו"ד אביעד סיני ממובילי פורום אח"מ ורואי דויד מטעם סיעת יש עתיד בשלטון המקומי – סיפרו על חוסר גישה בסיסי לתשתיות ולידע ועל העדר תמיכה של משרד הפנים וטיפול בטענותיהם. חברי המועצה הסבירו כי מטרתם היא חיזוק השלטון המקומי באמצעות חיזוק חברי המועצה והפיקוח על ראשי הערים.
אופיר פז-פינס, שר הפנים לשעבר וראש המרכז לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א ודוקטור איתי בארי עודדו את חברי המועצה להיאבק באופן תקיף ונחרץ יותר מול ראשי הערים כדי להגיע לתוצאות.
עם זאת, אירחנו בכנס גם ראשת עיר, עליזה בלוך מבית שמש, הידועה כמי שיודעת לעבוד ביעילות עם חברי המועצה ויש לה קואליציה מקיר לקיר. לשיטתה, שינוי תפיסת היחסים בין חברי המועצה וראייתם כמערכת של שותפות ולא יריבות עשויה לאפשר לרשויות להתנהל בצורה טובה ושוטפת יותר, תוך מתן משקל ויכולות השפעה משמעותיים יותר לחברי המועצה.
תודה לכל חברי המועצה, עובדי הרשויות המקומיות וחברי הלובי שהשתתפו בכנס. אנחנו נגייס את כל הכח הזה שהצטרף אלינו היום כדי לקדם את הצעת החוק ולחזק את הדמוקרטיה ברשויות המקומיות ואת הפיקוח על ראשי הרשויות – לטובת שיפור השלטון המקומי.
רוצים לסייע לנו? הצטרפו ללובי 99 https://bityl.co/43Lh

דילוג לתוכן