מתקדמים לשלב הבא: מרחיבים את "חוק הלוביסטים" למשרדי הממשלה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אומנם עתיד הממשלה לא ברור, אך אנחנו ממשיכים להיאבק למען הגברת שקיפות פעילותם של הלוביסטים שמסתובבים במשרדי הממשלה. אחרי תקופה של עבודה מאחורי הקלעים, השבוע הגישו חברי הכנסת גלעד קריב, לדימיר בליאק וענבר בזק הצעת חוק שיזמנו, שמרחיבה את חובת השקיפות של עבודת הלוביסטים בכנסת, כך שהיא תחול גם לגבי עבודתם מול הממשלה.

משרדי ממשלה כמו משרד האוצר ומשרד הגנת הסביבה קיבלו את המלצותינו ופרסמו נוהל פנימי שמחייב את פקידי המשרד לדווח על פגישות עם לוביסטים. זה הוכיח את עצמו – ושמענו מכמה וכמה פקידים בכירים במשרדים הללו, שהם נמנעים ככל האפשר מפגישות עם לוביסטים.

אבל אנחנו לא מסתפקים ברצון טוב של חלק ממשרדי הממשלה. לכן יזמנו את הצעת החוק שתחייב את הלוביסטים במשרדי הממשלה להירשם במרשם לוביסטים ולענוד תג זיהוי, וכן תחייב את הפקידים לדווח על פגישותיהם עם לוביסטים. אנחנו שומעים מהלוביסטים עצמם כי הם מעדיפים כיום לעבוד בממשלה ולהימנע מלהגיע לכנסת – אין שום סיבה לאפשר להם לפעול בחשיכה.

אנחנו נמשיך לדחוף את ההצעה עד שתיכנס לספר החוקים. הצטרפו ללובי הציבורי – אתכם/ן נוכל להמשיך לחשוף את הדרכים בהן הלוביסטים מנסים להשפיע : https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןשקיפות

דילוג לתוכן