נדחתה בקשתנו להגיב בשם הציבור על הסדר החוב של משפחת פישמן – בוחנים את צעדינו.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בשבוע שעבר בית המשפט אישר את הסדר החוב עם בני משפחת פישמן, במסגרתו בני המשפחה יישארו עם נכסים בשווי מאות מיליוני שקלים, בעוד הציבור קיבל תספורת של 95% מגובה החוב. אנחנו חושבים שמדובר בהסדר חוב שערורייתי, במסגרתו הבנקים מוחלים לטייקונים על חובות עתק, בעודם רודפים עד חורמה אנשים רגילים על סכומים פעוטים. לכן הגשנו לבית המשפט את בקשתנו להגיב להסדר החוב בשם הציבור שקולו לא נשמע (קישור לבקשה שהגשנו ולהחלטת השופט בתגובות).
בית המשפט דחה את הבקשה שלנו משני טעמים מרכזיים:
❌ הבקשה שלנו הוגשה באיחור, רק אחרי שבית המשפט כבר אישר את ההסדר – השופט לא קיבל את הטענה שלנו שבגלל צו איסור הפרסום שהוטל על הפרטים לא היה ניתן להבין את חומרת ההסדר קודם לכן, ולא יכולנו להגיש את התנגדותנו מוקדם יותר.
❌ היה כבר גורם שהביע התנגדות להסדר – הנאמן על נכסי פישמן, הנציג הממונה מטעם בית המשפט, ולכן מבחינת השופט ההתנגדות נשמעה ולא התקבלה.
זו החלטה מאד מאכזבת, במסגרתה בית המשפט דוחה ענין מהותי מאין כמוהו על טיעונים פרוצדוראלים. דווקא בתקופה של משבר כלכלי חמור, לא ייתכן שיש מערכת בנקאות אחת לטייקונים שזוכים ל״תספורות״ של מיליונים ומערכת נפרדת לחלוטין לאזרחים הרגילים שאותם רודפים עד האגורה האחרונה.
אנחנו נחושים לא לעבור על הסדר החוב הזה לסדר היום. כיאה לשקיפות שבה אנחנו מתנהלים, אנו מעדכנים במתרחש, למרות שאנחנו עדיין בוחנים את האופציות המשפטיות שלנו ובמקביל את האפשרות לתיקון חקיקה שיקל על השמעת קולו של הציבור בהליכים כאלו.
זה ממש לא סוף פסוק וכמובן שנעדכן.
רוצים לעזור למנוע את ה״תספורת״ הבאה של הטייקונים? הצטרפו אלינו עכשיו https://bit.ly/30Ww5y7

דילוג לתוכן