ניצחנו. לאחר 4 שנים של מאבק, שמנו סוף לגביית דמי ניהול סמויים של מיליארדי שקלים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram



ניצחנו. לאחר 4 שנים של מאבק, שמנו סוף לגביית דמי ניהול סמויים של מיליארדי שקלים מכספי הפנסיה של הציבור, ללא ידיעת החוסכים.
**
אתמול אישרה ועדת הכספים את הרפורמה שתחייב את גופי הפנסיה לגלות ללקוחות את סך דמי הניהול שהם משלמים במספר אחד, ברור ופשוט. צפו במנכ״לית הלובי עו"ד לינור דויטש נאבקת במנכ״ל איגוד חברות הביטוח בוועדה.

עד היום, לקוח שרצה להחליט באיזו קרן פנסיה לבחור היה צריך להשוות בין שני סוגים של דמי ניהול, מהצבירה ומההפקדה. אבל רובנו לא יודעים שבנוסף נגבים מאיתנו עוד דמי ניהול בשם "הוצאות ישירות" שעוברים למנהלי השקעות חיצוניים. מדובר בסכום של 4 מיליארד ₪ בשנה שכולנו ספגנו בפנסיות ללא ידיעתנו. אבל לא עוד… מהיום חייבים להציג לחוסך מחיר אחד הכולל את כל העלות שהוא משלם על ניהול כספי הפנסיה שלו, ללא שטיקים וטריקים.

במשך 4 שנים פעלנו מול גופים אינטרסנטיים רבי עוצמה, כמו קרנות ההשקעה וגופי הפנסיה, שהיו בלחץ היסטרי מאובדן הפרה החולבת הזו. הם הפעילו לחץ על הרגולטור ועל חברי הכנסת ותקפנו אותנו בתקשורת, בכנסים אקדמיים ובניירות עמדה. אבל בסוף הצלחנו. ביחד עם ארגון 'צדק פיננסי' הבאנו להקמת ועדת מומחים מיוחדת ("ועדת יפה") שבדקה את הנושא, ואתמול ההמלצות שלה יושמו בחקיקה.

אנו רוצים להודות לממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, וליו"ר ועדת הכספים, Alex Kushnir – אלכס קושניר, שפעלו לטובת הציבור למרות הלחצים.

רוצים שנמשיך לשמור על כספי הפנסיות שלכם? הצטרפו ללובי הציבורי שפועל ב-100% מימון המונים: https://bit.ly/3QwAvo8

#הוןשלטוןפנסיה


דילוג לתוכן