נלחמים על השידור הציבורי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

שידור ציבורי ורגולציה איתנה בתחום החדשות הם הכרחיים כדי להבטיח שכלי התקשורת, וחברות החדשות בפרט, יקיימו את תכליתם – סיקור הגון, מהימן וכזה שאינו משרת את האינטרסים הכלכליים של בעלי השליטה. אתמול נפגשנו עם שר התקשורת הנכנס כדי להגן על עצמאותה של התקשורת בישראל מפני המשולש המסוכן של הון-שלטון-עיתון, אשר משפיע על עיצוב התודעה של כולנו.
**

לאחרונה פוזרו הצהרות על כוונות לסגור את השידור הציבורי ולהוריד רגולציה מגופי התקשורת הקיימים, מה שאומר בפועל הרבה כוח נוסף לבעלי השליטה בגופים אלו, ופגיעה אנושה בעצמאות התקשורת.

ומי הם בעלי השליטה בכלי התקשורת כיום? בקשת 12- החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), שמוחזקת בידי משפ' ורטהיים (שגם מחזיקה בבנק מזרחי טפחות ובנק יהב); ברשת 13- לן בלווטניק שעומד בראש מפעל המלט נשר ו'כלל תעשיות', כמו גם משפחת שטראוס; בעכשיו 14 – המיליארדר יצחק מירלשווילי; בהוט – איל התקשורת פטריק דרהי; ביס – בעלי השליטה בבזק, דוד פורר; והרשימה המפוארת ממשיכה.

בפגישנתנו אתמול עם השר הנכנס שלמה קרעי, הצגנו את מבנה הבעלויות הבעייתי של גופי התקשורת ואת התוצאה הישירה שלו – חוסר ממשי בתחקירי עומק על בעלי האינטרס וקבוצות הלחץ החזקות ביותר במדינה. מאז שנבחר על ידי חברי הארגון כנושא גג לטיפול (לפני כ-3 שנים), אנו עוסקים בקשרי הון-שלטון-עיתון בכל זירות המאבק הרלוונטיות, ולכן התעקשנו להפגש עם השר קרעי מיד עם תחילת הקדנציה.

נמשיך לפעול בכל הכוח כדי להבטיח את קיומה של תקשורת עצמאית, ביקורתית, והוגנת. הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3ZFtnKW

#הוןשלטוןעיתון

דילוג לתוכן