נערכים לקרב על השליטה בתודעה שלנו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

לא רק שנה חדשה נכנסת, בקרוב צפוי להתחיל עידן חדש בכל הנוגע לערוצי הטלוויזיה והכבלים. טיוטת הצעת חוק שגובשה במשרד התקשורת על בסיס המלצות של ועדה מקצועית, פורסמה, והערוצים הגדולים כבר מתכוננים לקרב על "קלף הזהב" שהם עשויים להפסיד – מהדורת חדשות שבאמצעותה הם שולטים בתודעה שלנו.

אחרי עבודה ממושכת שלנו מול משרד התקשורת ומשרד האוצר, טיוטת הצעת החוק שפורסמה כוללת כמה סעיפים שעשויים להיות דרמטיים עבור כלי התקשורת, ובייחוד עבור מי שמרוויח מהם. למשל, ההצעה שכדי לשדר חדשות יהיה צריך מעתה לקבל רישיון, ולא כל אחד יוכל לקבל רישיון – מי שכבר מחזיק בעיתון יומי ובאתר אינטרנט – לא יוכל גם לשדר חדשות. ההצעה גם קובעת שלא יינתן רישיון לשידורי חדשות לפני שוועדת הריכוזיות תבחן את הכח העודף שהרישיון ייתן לאותו גורם, כמו למשל במקרה של ערוץ 12 שנשלט על ידי משפחת ורטהיים, שמחזיקה בבנק מזרחי וגם בחברה המרכזית למשקאות ('קוקה קולה' וכו) שמוכרזת כמונופול ע"י רשות התחרות. זאת אומרת, תיאורטית, ההחזקה של משפ' ורטהיים בחברת חדשות, יכולה להישלל כי יש לה כבר כוח דרמטי מול מקבלי ההחלטות והרגולטורים. כך גם גורמים עסקיים דומיננטיים אחרים ורבים.

כל כלי התקשורת כבר נערכים לקרב. על פי פרסומים, הם כבר מקימים צוותי חשיבה ומגייסים צי של יועצים, לוביסטים ועורכי דין כדי להיאבק בסעיפים שלא באים להם בטוב בכיס. כמובן שאנחנו נהיה שם מולם ונוודא שהאינטרס הציבורי יקודם, ובנוסף, פנינו למנכ"לית משרד התקשורת וביקשנו ממנה להיערך ללחצים הקשים הצפויים על עובדי המשרד, להקדים תרופה למכה ולפרסם בדחיפות נוהל שמחייב פיקוח ודיווח על פגישות של עובדי המשרד עם לוביסטים וגורמי חוץ. אסור להשאיר את הלחצים שיפעילו הלוביסטים במחשכים – אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר.

הקרב על השליטה בתודעה שלנו נמצא גם בידיים שלכם – הצטרפו אלינו https://bit.ly/3T7RNZN


Source

דילוג לתוכן