סבא הוא לקוח שבוי: גופי הפנסיה גובים מהפנסיונרים דמי ניהול מקסימליים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
כמעט 100% מכלל הפנסיונרים בישראל שמבוטחים בקרן פנסיה, משלמים לקרן את דמי הניהול המקסימליים. למה? כי הם לקוחות שבויים. כי מרגע שהם יצאו לפנסיה, החוק לא מאפשר להם לעבור לקרן פנסיה אחרת והם לא יכולים להתמקח על גובה דמי הניהול שלהם מול קרנות הפנסיה. מדובר על סכום של מעל ל-100 מיליון ש״ח בשנה שעובר מהפנסיונרים לקרנות הפנסיה.
מה ששמעתם.
התחרות הגוברת בענף הפנסיה הביאה לירידה משמעותית בדמי הניהול של כולנו, חוץ משל הפנסיונרים.
צריך להבין, פנסיונרים הם הלקוחות הכי "רווחיים" של קרנות הפנסיה, הם משלמים הכי הרבה ועולים לקרנות הכי פחות. לכן קרנות הפנסיה מנהלות קרב אגרסיבי לשמר את המצב הקיים ואת הרווחים הכי קלים שלהן – רווחים שבאים על חשבון גובה תשלומי הקצבה לפנסיונרים.
האיסור למעבר בין קרנות נובע מהחשש מהנזק שהתחרות עלולה לגרום ליציבות קרנות הפנסיה והיכולת שלהן להמשיך ולשלם את הקצבאות למבוטחי הקרן. רשות שוק ההון ניסתה בעבר לאפשר את המעבר של הפנסיונרים בין קרנות הפנסיה, אבל החששות שהעלו אנשי המקצוע בקרנות, פלוס הלחצים שהפעילו הלוביסטים שלהן, שכנעו את חברי הכנסת לא לאשר מעברים בין הקרנות.
מאז ניסתה רשות שוק ההון לפתור את החששות שעלו, ולפני שנה אמר ראש הרשות, ד"ר משה ברקת, כי אם הוא לא יצליח הוא פשוט מתכוון להפחית את דמי הניהול המקסימליים כדי שהפנסיונרים ישלמו פחות.
פנינו לממונה על שוק ההון והזכרנו לו את הבטחתו (קישור למכתב בתגובות). ציינו כי אנחנו בעד התחרות והסרת מגבלת הניוד על הפנסיונרים, אבל עד למציאת הפתרונות – יש לפעול להפחתת תקרת דמי הניהול שמשלמים הפנסיונרים. אין שום סיבה שהגמלאים יממנו על גבם רווחיות יתרה לחברות הביטוח.
רוצים לסייע לנו להוריד את דמי הניהול על הפנסיה? הצטרפו ללובי 99 https://bityl.co/4T68

דילוג לתוכן