עובד אצל הציבור או אצל הטייקונים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

עובד אצל הציבור או אצל הטייקונים?

האנשים שמקבלים את ההחלטות על ההשקעה של כספי הפנסיה שלנו, עובדים במקביל אצל הטייקונים בשכר מופקע ועושים איתם עסקאות במיליוני שקלים. אם הם עובדים עבור טייקון אחר, למי תהיה נתונה הנאמנות שלהם, לכספי הפנסיה שלנו או לבוס שלהם?

לא מדובר במצב היפותטי. לאחרונה מונה ליו"ר ועדת ההשקעות של חברת הביטוח "הפניקס" אלדד פרשר. במקביל הוא גם מכהן גם כיו"ר חברת הנדל"ן הגדולה גב-ים של הטייקון צחי נחמיאס, ונהנה משכר בכירים של מיליוני שקלים על משרה חלקית. הוא כמובן חתם על טופס ניגוד עניינים, אבל טופס לא באמת יכול להבטיח שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבור ציבור החוסכים, בזמן שהוא מקבל מיליונים מטייקונים אחרים.

פרשר גם היה יו"ר השלוחה השוויצרית של בנק המזרחי בתקופה בה התקיים שם סיוע להעלמת מס ולהברחת הון של לקוחות בעלי אזרחות אמריקאית. אחר כך, כמנכ"ל הבנק, הוא סגר את הפרשה הפלילית בקנס עתק של כ-195 מיליון דולר.

האם אנחנו יכולים לסמוך על כך שהוא האדם שישמור על כספי הפנסיות שלנו מפני הטייקונים אצלם הוא עובד? פנינו יחד עם צדק פיננסי לממונה על שוק ההון (לינק לפניה בתגובות) בדרישה לבטל את אישור מינויו של פרשר ליו"ר הפניקס, או לכל הפחות לדרוש ממנו לבחור בין תפקידו בשירות הטייקונים לתפקידו בשירות הציבור.

רוצים לעזור לנו להגן על כספי הפנסיות של הציבור? הצטרפו עכשיו https://bityl.co/6iAX

צדק פיננסי
#הוןשלטוןפנסיה

דילוג לתוכן