עידן עופר קיבל 30% הנחה מרשות המסים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

שבע שנים לאחר חקיקת "חוק ששינסקי" שאמור היה לחייב את כי"ל לשלם מס גבוה יותר על רווחי היתר שלה על אוצרות הטבע שלנו- לראשונה רשות המסים גבתה ממנה מס בהנחה של 30% מהסכום שהייתה אמורה לשלם. לא רק שהציבור הפסיד פה מאות מליוני שקלים, אלא שהלקח שחברות גדולות וטייקונים לומדים מהפשרה הזו על תשלום המיסים הוא "המעז מנצח". אך בניגוד לסיסמא של סיירת מטכ"ל, כאן התעוזה קשורה בלתחמן ולאיים על הממשלה כדי להרוויח על חשבון הציבור. במסגרת הפעילות לקראת תום זיכיון ים המלח אנחנו פועלים כדי להחזיר לציבור את הרווחים מאוצרות ים המלח.

כבר כמה שנים שאנחנו פועלים במסגרת עבודת לובי אינטנסיבית, במטרה לדחוף את רשות המסים לגבות את המס שמגיע לציבור בחוק (שגם אותו סייענו לחוקק), וכך להגדיל את חלקו של הציבור ברווחי משאבי הטבע. במסגרת החוצפה והתחמנות יוצאת הדופן של כי"ל, היא ביצעה חישוב – שהוא למעשה 'תכנון מס אגרסיבי' – לפיו בשנים 2016-2020 היא צריכה לשלם אפס שקלים מס על רווחיה מים המלח.

בדוחות הכספיים שפרסמה למשקיעים שלה, הסבירה כי"ל שאם החישוב שלה (תכנון המס) לא יתקבל על ידי רשות המסים, אז היא תצטרך לשלם על השנים האלה 185 מיליון דולר. רשות המסים הפגינה ביטחון מול התקשורת ומולנו ביחס למחוייבות שלה לגבות את המיסים מכי"ל, אבל בפועל גררה רגליים ולא גבתה את המס. ובנוסף, הרשות לא הגיבה כאשר היועצת המשפטית של כי"ל איימה עליה בדיון בכנסת בהליכים משפטיים ארוכים אם רשות המסים לא תתפשר איתה.

אז הרשות התקפלה והתפשרה, ולאחרונה פורסם כי מתוך אותם 185 מליון דולר היא גבתה מכי"ל רק 124 מיליון דולר. כלומר – כי"ל קיבלה 30% אחוז הנחה על הסכום שהיא עצמה הניחה שרשות המסים תגבה ממנה. אמנם גם לכי"ל היתה סיבה להתפשר בזכות חוק, שסייענו באישורו, שחייב אותה להפקיד חלק מהחוב בקרן ביניים לפני פניה להליך משפטי – אך לצערנו לפשרה הזו יש השלכות על הפחתת תשלום המסים של כי"ל גם בשנים הבאות.

בימים אלה מתחילה הממשלה לעבוד על זיכיון ים המלח המחודש. ואנחנו פועלים כדי לוודא שביום שאחרי תום הזיכיון, ים המלח והרווחים ממנו יתחילו באמת לזרום חזרה לציבור.

המאבק של משאבי ים המלח נמצא גם בידיים שלכם – הצטרפו אלינו: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןיםהמלח


דילוג לתוכן