עפרה שטראוס מתעשרת עוד יותר בזמן מלחמה – על חשבוננו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
ברת שטראוס הכריזה אתמול על חלוקת דיבידנדים (חלוקת רווחים) לבעלי המניות שלה בסך כרבע מיליארד שקלים (270 מיליון אם להיות מדויקים). אז נכון, מדובר בחברה שמטרתה רווח, אבל את רווחי העתק שלה שטראוס עושה על חשבוננו ובזכות המחירים המופקעים שהיא גובה על המוצרים שלה. ובשוק מגה-ריכוזי, הכל מותר, כי מי יגיד לעצור? הפתרון היחידי להתנהגות הבריונית הזו הוא פירוק ענקיות המזון.
**
רק לפני מספר שבועות, שטראוס העלתה מחירים של רבע ממוצריה בשיעור של עד 25% בטענה שעקב התייקרות חומרי הגלם ״אין מנוס״ אלא להעלות מחירים (טענה שאח״כ הוכחנו שלא מחזיקה מים, לינק לסרטון ההסבר בתגובה הראשונה).
במקביל להעלאת המחירים, הודיעה שטראוס על פיטורים של 150 עובדים, ולפי שר הכלכלה, שכלל אותם ב״רשימה השחורה״ של חברות שהעלו מחירים, נציגי שטראוס התלוננו בפניו על מצבה הכלכלי של החברה. אז איך בדיוק זה מסתדר? אם המצב הכלכלי של החברה רע, צריך לפטר עובדים, וחייבים להעלות מחירים – מאיפה יש 270 מיליון שקלים לחלוקה של רווחים לבעלי המניות?
שטראוס התגאתה בסולידריות שלה בזמן המלחמה והדגישה בכתבות בתקשורת את המפעלים שלה בדרום שפעלו תחת אש, תרומות מזון למפונים ועוד. אבל מה עם הצרכנים שעל הגב שלהם נעשו הרווחים האדירים האלו? האם שטראוס היתה מרשה לעצמה לקרוע את כיסי הצרכנים ולשמור על אחוזי רווח כל כך גבוהים אם היתה מולה תחרות ראויה?
נזכיר ששטראוס הפכה לכ״כ ריכוזית באמצעות שורה של מיזוגים ורכישות שאושרו בעבר, ובעצם השמידו כל זכר לתחרותיות, ואת הגלגל הזה חייבים להחזיר לאחור. כדי לסבר את האוזן, שטראוס היא מונופול מוכרז בתחום המעדנים (עם מותגים כמו מילקי וגמדים), שהתמזג עם עלית – מונופול בתחום השוקולד, קפה נמס ואבקת קקאו. שטראוס שולטת גם ביד מרדכי ומחזיקה בשורה ארוכה של מותגים כמו סלטי אחלה, דנונה ואנרג׳י. כך שאם היא מעלה מחירים, אין לאן לברוח – הרי כולנו צריכים לאכול.
**
עופרה שטראוס תמשיך להתעשר על גב הציבור, וכמוה גם שאר בעלי ענקיות המזון שזוכים מן ההפקר ליחס מלטף ומקל. אנחנו, שמייצגים אתכם שמאסתם בלשלם ביוקר בסופר, נמשיך לפעול ולקדם את הרפורמות להגברת התחרות בשוק המזון. וממש כפי שנלחמנו עד שהצלחנו עם רפורמת ׳מה שטוב לאירופה טוב לישראל׳, שפותחת את השוק לתחרות מייבוא, ותוזיל לכולנו את סל הקניות, כך לא נרפה עד שנגיע למהלכי העומק שיפרקו את ענקיות המזון ויוזילו את יוקר המחיה.
אך המאבק הזה על האינטרס שלכם בכנסת ובממשלה הוא סיזיפי ומסובך, ומתנהל מול הלוביסטים והיועצים ועורכי הדין שעופרה שטראוס מממנת בכסף רב. ולכן, אנחנו צריכים אתכם איתנו – ושתצטרפו עוד היום בכל סכום לבחירתכם, כי כסף קטן של רבים מנצח כסף גדול של מעטים
דילוג לתוכן