עתיד ים המלח נמצא בידיים של האוצר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

הזיכיון של חברת כי"ל בים המלח מסתיים בעוד כמה שנים וזו ההזדמנות שלנו להציל את ים המלח ולדאוג שבעל הזיכיון הבא ידרש להפעילו תוך שמירה על הסביבה ותשלום המיסים שהוא חייב לאזרחי מדינת ישראל. כדי שנגיע מוכנים צריך להתחיל לעבוד כבר עכשיו (אפילו אתמול) על עיצוב הסכם הזיכיון הבא, לכן פנינו כעת לשר האוצר אביגדור ליברמן בבקשה להתחיל לקדם את הנושא באופן מיידי.

ב40 השנים האחרונות, בהן נהנתה כי"ל מזיכיון בלעדי בים המלח היא יצרה מפגעים סביבתיים בלתי נתפסים, ביניהם תרומה משמעותית להורדת מפלס הים, זיהום נחלים באיזור ים המלח ויצירת מערום של פסולת מלח המקיף מעל 400 דונם. ואם זה לא מספיק, כי"ל גרמה להפסדים כלכליים של מיליארדי שקלים למדינה כשהפרה חוקים המחייבים אותה בשתלום מיסים ותמלוגים, הפרת הסכמים לפינוי פסולת המלח ואפילו חשבונות מים בסך מיליוני שקלים שלא שילמה.

בעוד 8 שנים מסתיים הזיכיון של כי"ל על ים המלח ואם ההכנות הממשלתיות הנדרשות לשינוי הזיכיון לא יתחילו באופן מיידי אנחנו בסוף נתקע עם שליטת כי"ל בים המלח ל40 שנים נוספות (!) לכן פנינו לשר האוצר וקראנו להתחיל מיד וללא דיחוי בגיבוש צוותים שיעסקו בסוגיות המרכזיות הכרוכות בתום תקופת הזיכיון.

רוצים לסייע לנו במאבק על עתיד ים המלח? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3whefne

#הוןשלטוןיםהמלח

דילוג לתוכן