עתיד ים המלח נמצא בידיים של הממשלה הבאה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

4

הזמן להבטחת עתיד ים המלח הולך ואוזל. ב-2030 ייגמר הזיכיון הנוכחי של חברת כימיקלים לישראל (כי״ל), שבשליטת הטייקון עידן עופר, בים המלח, ועד כה לא נעשה כל מהלך משמעותי המבטיח שהמדינה תגיע מוכנה לתום הזיכיון ושכי"ל תיתן את הדין על הנזקים העצומים שגרמה לים וסביבתו. אנחנו פועלים כדי להעיר את הממשלה בנושא, לפני שיהיה מאוחר מדי.

הסוגיות הקשורות לסוף הזיכיון בים המלח הן רבות וסבוכות, כולן דורשות העמקה בהיבטים כלכליים, סביבתיים ומשפטיים רחבי היקף וחלקן יחייבו נקיטת מהלכים אמיצים ומורכבים מצד הממשלה, וכל זה עשוי לקחת שנים רבות. כך למשל, אם לא יהיו מתחרים שירצו להתמודד מול כי״ל על הזיכיון העתידי, המדינה תהיה שוב מסונדלת לכי"ל וים המלח יהיה חשוף לעוד עשרות שנים של ניצול והזנחה.

אבל הסיכוי שיקומו מתחרים כאלו ללא התערבות הממשלה נמוכים מאוד. ראשית משום שחוק הזיכיון הנוכחי נותן לכי"ל יתרון לא סביר שירתיע כל מתחרה פוטנציאלית מבכלל לגשת למכרז על הזיכיון העתידי. בנוסף כי"ל משאירה אחריה נזק עצום לים המלח – שהטיפול בו והשיקום שלו יעלו מיליוני דולרים.

בשני הדברים האלו הממשלה יכולה לטפל אבל רק אם היא תחליט לעשות זאת, ותיקח את זה ברצינות. עכשיו עוד לא מאוחר מדי אבל אם הממשלה תמשיך להתמהמה היא תפספס את ההזדמנות. אנחנו כבר מעכשיו פועלים בכל הכוח, ונמשיך בכך אחרי הרכבת הממשלה, כדי לדרוש שהטיפול בסוגיות האלו יתחיל באופן מיידי.

מול הלוביסטים של כי״ל שנהנים מכל עיכוב אנחנו צריכים אתכם – הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3ikuIFO

#הוןשלטוןיםהמלח


דילוג לתוכן