פגישה עם שר האנרגיה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אנו נמצאים בנקודה חשובה בזמן. בקרוב תתקבל החלטה דרמטית בעלת השפעה ארוכת טווח בנוגע לבקשתן של חברות הגז לעשות אקזיט על חשבון הביטחון האנרגטי של ישראל, ולהגדיל משמעותית את ייצוא הגז הטבעי של מאגר לוויתן (המאגר הגדול בישראל).
נפגשנו עם שר האנרגיה החדש, אלי כהן, כדי לדרוש שבבחירה בין טובת הציבור לבין הרווחים של חברות הגז, יבחר בנו.
***
בקיץ האחרון, לאחר שנתיים של פעילות אינטנסיבית שלנו מול גורמי המקצוע במשרדי האוצר והאנרגיה, הצלחנו לגייס את אגף תקציבים ואת שר האוצר לפעול נגד יצוא גז בלתי אחראי, מהלך שהוביל להקמת צוות מקצועי שתפקידו לדון בנושא היצוא ממאגר לוויתן. טענו שיש לאפשר יצוא הגז, אך זאת תוך שמירה על הביטחון האנרגטי ושמירה על כמות גז מספיקה למדינת ישראל. בזכות לחצים אלו סייענו לבלום את בקשת היצוא הענקית של מאגר לוויתן, הנמצא בשליטת יצחק תשובה והתאגיד שברון.

אותו צוות מקצועי למעשה הורחב לאחר מכן לכדי וועדה מקצועית רחבה יותר, בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה, יוסי דיין, שתפקידה לבחון את מדיניות הממשלה בנושא הגז הטבעי אחת לחמש שנים.

המסר של לובי 99 כאן הוא ברור: חייבים להבטיח את צרכי המשק המקומי לפני יצוא. יצוא בלתי אחראי יהפוך אותנו תוך שנים ספורות למדינה התלויה בייבוא, ובכך יפגע משמעותית בביטחון הלאומי, ויביא לזינוק במחירי החשמל וביוקר המחיה. לצד זאת, אנחנו קוראים לשקיפות במיסוי כדי שהציבור ידע האם הוא מקבל את חלקו ברווחים, ולפעול לקידום רגולציה תחרותית שתעודד את הורדת מחירים.

איגוד הגז הטבעי, ארגון הפועל כלוביסט העיקרי של חברות הגז, טוען בעצמו שנחסכו לציבור 316 מיליארד ₪ בזכות העצמאות האנרגטית ואי התלות בייבוא. אז בקול אחד הוא מעודד עצמאות אנרגטית, ובקול אחד הוא רץ לעודד ריקון של מאגרי הגז? לא הבנו.
***
אסור שחברות הגז יצליחו להגדיל את הייצוא על חשבון הציבור. ההחלטות שיקבל שר האנרגיה בשבועות הקרובים הן בעלות השפעה דרמטית על הכלכלה הישראלית לעשורים קדימה.

במיוחד בתקופה זו, סייעו לנו להגן על העצמאות האנרגטית של מדינה ישראל ותרמו עכשיו ללובי הציבורי שנלחם למענכם

דילוג לתוכן