פנינו לבית המשפט כדי לעצור את הדלתות המסתובבות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
אריאל יוצר, עד לפני חודש וחצי סגן הממונה על אגף תקציבים במשרד האוצר, מונה לתפקיד מנכ״ל חברת ישראמקו, חברה שמהווה מונופול בתחום הגז. עכשיו הוא מבקש לקצר את תקופת הצינון שלו מ-9 חודשים ל-50 יום בלבד. פנינו לבית המשפט בבקשה שלא ייתן לזה יד.
הבקשה הזו בעייתית לא רק כי היא חלק ממגמה שבה שוב ושוב מקוצרת תקופת הצינון שקבועה בחוק, אלא בעיקר בגלל הנסיבות שלה: מדובר בבכיר באגף תקציבים, אחד התפקידים הבכירים והמשפיעים במשרד האוצר בפרט ובמשרדי הממשלה בכלל, שרוצה לעבור למונופול הגז – אחד המונופולים הכי חזקים במשק שזקוק לקשרים במסדרונות השלטון כדי להשפיע על הרגולציה ולשמר את הרווחים האדירים שלו.
פנינו היום לבית המשפט בבקשה להצטרף להליך כ״ידיד בית המשפט״ ולייצג את האינטרס הציבורי. טענו בבקשה שלנו שתופעת ״הדלתות המסתובבות״ משירות המדינה למגזר הפרטי פוגעת באמון הציבור בעובדי המדינה, והמגמה שבה ברוב המוחלט של המקרים (96%!) תקופת הצינון מקוצרת לפני מעברים כאלו חייבת להיפסק.
מעבר לכך, יוצר עסק במשרד האוצר בתחום הנדל״ן והגנת הסביבה, ואין לו ניסיון בתחום הגז. לכן, אנחנו חוששים שאחת הסיבות לבחירתו לתפקיד היא קשריו במשרדי הממשלה השונים: גם לבכירים אחרים במשרד האוצר; גם לבכירים במשרד להגנת הסביבה – מה שיכול לסייע לחברת גז שצריכה לקבל היתרים שונים מהמשרד; וגם לגורמים שונים בתחום הנדל״ן – שבהם יכולות להיעזר חברות הנדל״ן שבבעלות הטייקון קובי מימון בנוסף לישראמקו.
מסכימים איתנו שצריך להגביל את המעבר של בכירים בשירות המדינה לאיפה שנמצא הכסף הגדול? הצטרפו אלינו עכשיו https://bityl.co/3Uvq

דילוג לתוכן