פנסיונרים? בזכות הלובי הציבורי בקרוב תשלמו פחות דמי הניהול על הפנסיה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
בעקבות פנייה שלנו לממונה על שוק ההון להורדת דמי הניהול המקסימליים בקופות הפנסיה של הגמלאים, אתמול פורסמה טיוטת תקנות שמפחיתה את תקרת דמי הניהול לפנסיונרים בקרנות הפנסיה ב- 0.2% שמשמעותה – חיסכון של מעל ל 60 מיליון שקל מדי שנה עבור ציבור הפנסיונרים בישראל.
על מה מדובר? מבדיקה שערכנו, עלה שכמעט 100% מכלל הפנסיונרים בישראל שמבוטחים בקרן פנסיה, משלמים לקרן את דמי הניהול המקסימליים. למה? כי הם לקוחות שבויים שכן מרגע היציאה לפנסיה, החוק לא מאפשר מעבר לקרן פנסיה אחרת ולכן הם לא יכולים להתמקח על גובה דמי הניהול שלהם מול גופי הפנסיה.
רשות שוק ההון ניסתה בעבר לאפשר את המעבר של הפנסיונרים בין קרנות הפנסיה, אבל החששות שהעלו אנשי המקצוע בקרנות, פלוס הלחצים שהפעילו הלוביסטים שלהן, הובילו לכך שחברי הכנסת החליטו שלא לאשר מעברים בין הקרנות.
לפני כשנה אמר ראש הרשות, ד"ר משה ברקת, בדיון בכנסת שבו נכחנו, כי אם לא יתאפשר מעבר בין הקרנות, הוא מתכוון להפחית את דמי הניהול המקסימליים כדי שהפנסיונרים ישלמו פחות.
לכן, לפני כשלושה שבועות פנינו לממונה על שוק ההון והזכרנו לו את הבטחתו. ציינו כי אנו בעד הסרת מגבלת הניוד בין הקרנות על הפנסיונרים, שפוגעת בתחרות, אבל עד להסדרת הנושא – יש לפעול להפחתת תקרת דמי הניהול שמשלמים הפנסיונרים. אין שום סיבה שהגמלאים יממנו מחסכונות הפנסיה שלהם, רווחיות יתירה לחברות הביטוח.
לשמחתנו, פנייתנו לא נפלה על אוזניים ערלות ואתמול פרסם הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, את טיוטת התקנות המורידות את תקרת דמי הניהול.
כעת, אנו מתכוונים להמשיך ולהיאבק כדי להביא לירידה גדולה אף יותר בתקרת דמי הניהול למען הפנסיונרים.
רוצים לעזור לנו להמשיך ולפעול לטובת ציבור החוסכים בקרנות הפנסיה? הצטרפו ללובי הציבורי: https://bit.ly/3m3hsBW

דילוג לתוכן