צריך גם לדעת לומר: סליחה, טעינו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

בתקופה האחרונה אנחנו רואים עוד ועוד מקרים שממחישים את תופעת ״הדלתות המסתובבות״, בה בכירים בשירות המדינה עוברים למגזר הפרטי בלי להקפיד על תקופת הצינון הקבועה בחוק. המטרה של תקופת הצינון היא לדאוג שעובדי המדינה לא ידאגו, עוד בזמן שהם בתפקיד, לאינטרסים של חברה מסוימת בה הם רוצים לעבוד.

בעקבות מענה לפנייתנו, למדנו כי במקרה של מנכ״ל משרד התקשורת לשעבר, נתי כהן, שעבר לתפקיד דירקטור בחברת ״מגדלי תקשורת״ המקימה ומפעילה אנטנות סלולריות, לא נדרשה תקופת צינון לפני המעבר לתפקיד, בניגוד למה שפרסמנו כאן לפני שבועיים. על כן, ברצוננו להתנצל בפני מר כהן.

עם זאת, מהתשובות שקיבלנו לפנייתנו בנושא מר כהן אפשר להבין שחובת הצינון חלה רק במקרה שעובד המדינה מבקש לעבור לעבוד בגוף שעליו הוא פיקח ישירות. בלי קשר למקרה הספציפי של מר כהן, אנחנו חושבים שזו פרשנות מצומצמת מדי, ונפעל מול הגורמים המוסמכים כדי לבחון את העניין עבור המעברים הבאים בין המגזר הציבורי לפרטי.

היו לנו לא מעט הצלחות במאבק בתופעת ״הדלתות המסתובבות״, ואנו מצרים שהפעם הפעילות שלנו גרמה עוגמת נפש. בכל מקרה, נמשיך לפעול על מנת לשים לתופעה הזו סוף.

מסכימים שצריך להגביל את המעבר של בכירים בשירות המדינה לגופים פרטיים עימם הם עבדו ללא צינון הולם? הצטרפו אלינו עכשיו: https://bit.ly/351csb6

#הוןשלטון

דילוג לתוכן