קבוצה קטנה של בעלי הון קיבלה השבוע צ'ק פתוח מהכנסת רגע לפני הפיזור, על חשבונם של…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


קבוצה קטנה של בעלי הון קיבלה השבוע צ'ק פתוח מהכנסת רגע לפני הפיזור, על חשבונם של הנהגים בכביש 6.

הממשלה החליטה כי היא מעוניינת להרחיב את כביש 6, כדי לצמצם את עומסי התנועה בו וקיבלה גם החלטה חשובה לפיה הנתיב הנוסף יהיה "נתיב רב תפוסה" (כלומר ישמש תחבורה ציבורית וקארפול). עד כאן הכל לכאורה בסדר, אבל אז החליטו משרדי האוצר והתחבורה כי יממנו את הבניה באמצעות הארכת הזיכיון, של חברת "דרך ארץ הייוייז", שיפוג רק ב-2029. המשמעות היא שחברות השקעה פרטיות שמחזיקות בחברה ייהנו מרווח עצום ושהנהגים, רבים מהם תושבי הפריפריה שתלויים בכביש הזה, ימשיכו לשלם את האגרה לתקופה של עד 3 שנים נוספות.

יותר מזה, הממשלה החליטה "כדי לפשט את הפרויקט" לא לקיים מכרז על מי יבצע את סלילת ההרחבה, אלא להפקיד את הביצוע בידי החברה שמתפעלת כיום את הכביש – עמדה לא כל כך נוחה למשא ומתן עם החברה על כמה הפרויקט יעלה – הנהגים בכביש כבר ישלמו.

סמנכ"לית הלובי מרב דוד נכחה בדיון בוועדת הכלכלה, שנמשך פחות מחצי שעה וביקשה מחברי הכנסת לדרוש מהממשלה להבהיר מה הרווחיות של החברה כיום וגם אחרי הארכת הזיכיון ומה תהיה התקופה בה ימשיכו הנהגים לשלם. לגישתנו, עד שהנתונים האלה לא יהיו ידועים – אין להאריך את הזיכיון. חברי ועדת הכלכלה בחרו להאריך את הזיכיון בכל זאת.

הצטרפו ועזרו לנו להיאבק בקשרי ההון שלטון ובמי שמרוויחים על חשבון הציבור https://lobby99.org.il/join


דילוג לתוכן