קוקה קולה 0 : בריאות הציבור 1

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

זה היה קרב ראש בראש עם הלוביסטים של חברות המשקאות, שהפעילו לחצים עצומים על הממשלה והכנסת כדי למנוע את הטלת "מס קוקה קולה" – ואפילו איימו בפיטורי עובדים במפעלים בפריפריה.

אנחנו לא ויתרנו וחשפנו את ההטעיות והספינים שלהם, כולל המצגת הסודית שחברת קוקה קולה העבירה לח"כים, הפרופ' לרפואה שהגיע מטעם קוקה קולה להתנגד למיסוי משקאות הדיאט, והחוקר שהציג נתונים ממחקרים שמומנו על ידי תעשיית המשקאות. ואתמול זה קרה. הקרב על מיסוי משקאות קלים הסתיים – בניצחון לציבור.

מס הוא אף פעם לא פופולארי, אבל כשהמציאות היא שכ-40% מהילדים וכ-50% מהמבוגרים בישראל סובלים ממשקל-יתר, כ- 1,000 ידיים ורגליים נכרתות כל שנה כתוצאה ממחלת הסכרת, מיליארדים מכספי המיסים של כולנו נשפכים על טיפולים רפואיים ואבדן כושר עבודה בעקבות מחלות שנגרמות מסוכר, ובבקבוק קטן של קוקה קולה יש 12 כפיות סוכר – המסקנה פשוטה.

לכן, דאגנו לאורך כל התהליך לדרוש שחלק משמעותי מתקבולי המס יושקעו בתכניות רפואה מונעת וחינוך תזונתי, וכך אכן יקרה. אנחנו מצדיעים לח"כים שעמדו מול הלחצים הכבדים של חברות המשקאות והצביעו אתמול בעד אישור המס, על מנת לשמור על בריאות ציבור.

ישראל הצטרפה למעל 40 מדינות שכבר הוכיחו, שהטלת מס על משקאות קלים מפחיתה את צריכת היתר של סוכר.

הבריאות שלך ושל ילדיך חשובה לך?
מצטרפים ללובי הציבורי ותורמים למאבק למען הבריאות: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבריאות

דילוג לתוכן