רשות התחרות מצטרפת לעמדתנו ומזהירה מפני עסקת הראל – ישראכרט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

חברת הביטוח הגדולה במדינה מבקשת לרכוש את חברת כרטיסי האשראי הגדולה במדינה. למה לא, אתם שואלים? אישור העסקה עלול לפגוע בתחרות, בין היתר בענף האשראי הצרכני ובענף ביטוחי הבריאות. אז מה אנחנו עושים? הלובי עובד מול רשות התחרות ומשרד האוצר כבר תקופה ארוכה כדי לשכנעם שהעסקה הזו מסוכנת לתחרות. היום הרשות הודיעה שהחששות עליהם הצבענו אכן ממשיים, ובשל הפגיעה המסתמנת בתחרות היא מעכבת את אישור העסקה, ונקווה שאכן תתנגד לה. נמשיך לתמוך בעמדה שהציגה רשות התחרות בנושא, מול הלחצים הכבדים שמופעלים עליה.
**
״הראל״ היא חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, ובפרט בתחום ביטוחי הבריאות (מחזיקה בנתח שוק של כ-32%). כעת, היא מעוניינת לרכוש את ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה ביותר.

העסקה מעלה חשש כבד לתחרות בין היתר בשוק האשראי הצרכני ובשוק ביטוחי הבריאות:

ראשית, ישראכרט היא אחד מהשחקנים המרכזיים בשוק האשראי החוץ בנקאי, שמתחרה בבנקים בהלוואות לציבור. חברת הראל, מהצד השני, נמצאת בסבך של קשרים עסקיים ובעלויות עם הבנקים הגדולים – הבנקים משווקים את המוצרים הפנסיוניים שלה, היא מחזיקה בנתחים גדולים ממניות הבנקים, וקיים ביניהם שיתוף פעולה במתן הלוואות ענק. רכישת ישראכרט בידי הראל, תגרע מתחרה מרכזית משוק האשראי הצרכני, מה שצפוי להפחית את התחרות, וכתוצאה מכך להעלות את הריבית שכולנו משלמים על ההלוואות.

שנית, היכולת של הראל להשתמש בישראכרט כערוץ שיווק אגרסיבי ולא אובייקטיבי של מוצרים ביטוחיים, בייחוד בתחום ביטוחי הבריאות, שבו להראל נתח שוק משמעותי, תגביר את יכולתה לדחוק החוצה מתחרים ותעניק לה כוח שוק עודף על פני שאר חברות הביטוח, באופן שעלול לפגוע בתחרות ולהוביל לעליות בפרמיות ביטוחי הבריאות.

כעת, רשות התחרות הודיעה שעל פניו, העסקה עלולה לפגוע באופן משמעותי בתחרות, בדיוק כפי שטענו בשיח מולה בנושא, ואנו מברכים על עמדתה זו ומגבים אותה אל מול הלחצים הכבדים המופעלים ועוד יופעלו עליה בעניין, עד להחלטה סופית.

הצטרפו אלינו עוד היום כדי להבטיח את התחרות בשוק האשראי והביטוח למען האזרחים

דילוג לתוכן