רשות התחרות מתעלמת, לחברת החשמל לא אכפת, והציבור משלם יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

אם רשתות השיווק רמי לוי ושופרסל היו מחליטות למכור מוצרי מזון ללקוחות ביחד ולשתף פעולה בינהן, לאור יום ומבלי להסתתר, רשות התחרות היתה עוצרת אותן. שכן, שיתוף פעולה בין מתחרים הוא עבירה חמורה על חוקי התחרות.

אך במקרה של תעשיית הגז הכל מותר: לחברות הגז נותנת הרשות לעשות מה שהן רוצות, כך נוצר מצב בו השותפות במאגר הגז תמר מוכרות את הגז שלהן ביחד לחברת חשמל ולא כל חברה בנפרד.

ההסדר הזה הוא שערוריה, אך מה ששערורייתי יותר הוא שגילינו כי המסמך עליו מסתמכים כולם וקובע כביכול שמותר לשותפות בתמר לפעול יחד – פשוט לא אומר את זה – אין שם היתר למכור את הגז במשותף.

פנינו לרשות התחרות בפניה דחופה – כי בימים אלה מתקיים משא ומתן מתקדם על הסכם גז חדש בין חברת החשמל למאגר תמר. משא ומתן בו החברות כמובן משתפות פעולה. העקרונות של ההסכם הזה כבר פורסמו ובעקבות הביקורת הציבורית על מחיר הגז הגבוה – הצדדים חזרו לשולחן המשא ומתן.

עיתון דה מרקר שחשף את הפניה שלנו לרשות התחרות – חשף יום לאחר מכן שבעקבות העיכובים בחתימה על הסכם הגז בין חברת החשמל למאגר תמר – חברות הגז אפילו הקשיחו את עמדותיהן במשא ומתן – איך זה קורה? פשוט מאוד – אין תחרות.

בכל פעם שאתם משלמים חשבון חשמל תזכרו אתם משלמים יותר מידי, וחלק מהסכום עובד ישירות לכיסים של מנהלי חברות הגז. אנחנו בוחנים כעת מה אפשר לעשות כדי להפסיק את החגיגה של חברות הגז ולהוריד את תעריף החשמל לציבור.

הצטרפו והגדילו את כוח ההשפעה של הלובי הציבורי על מקבלי ההחלטות https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןגז


דילוג לתוכן