שומרים על הסביבה מהטייקונים גם בים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

במים הכלכליים של ישראל נמצאים משאבי טבע ציבוריים יקרי ערך – קידוחי הנפט והגז. אלא שהמצב המשפטי בשטח העצום הזה, שגודלו כשטח המדינה, כלל לא מוסדר. לפני כשלוש שנים הכנסת ניסתה להסדיר את המצב באמצעות "חוק האזורים הימיים״ אבל מאז הכנסת התפזרה שוב ושוב. עכשיו הגיע הזמן שהממשלה תחזור לעסוק בנושא ואנחנו עובדים מול משרד המשפטים כדי לשמור על האינטרסים של הציבור.

בפנייתנו למשרד המשפטים ביקשנו שהצעת החוק תבטא בצורה טובה יותר את האינטרס של הגנה על הסביבה, כי כל אירוע של זיהום ים יכול להשפיע בצורה משמעותית על החופים, כמו שראינו לפני כשנה באסון הזפת. כדאי לזכור בהקשר הזה גם אסונות בהיקף גדול יותר, כמו דליפת הנפט במפרץ מקסיקו (בתמונה) שבה זרמו לים מיליוני ליטרים של נפט במה שנחשב לאחד האסונות הסביבתיים הגדולים בהיסטוריה.

לכן ביקשנו בין היתר ש״אזור ימי מוגן״ (שמורת טבע בים) יקבל את אותן ההגנות כמו המקבילה ביבשה – שמורת טבע. כדי לבטל הכרזה על שמורת טבע נדרשת הסכמת השר להגנת הסביבה, אבל משום מה הצעת חוק האזורים הימיים בה דנה הכנסת לפני 3 שנים מאפשרת לבטל הכרזה על אזור ימי מוגן לאחר התייעצות בלבד עם השר להגנת הסביבה, שכמובן יכולה להיעשות רק כדי לסמן ״וי״.

הלוביסטים ועוה״ד של טייקוני הגז ינסו להשפיע על נוסח ההצעה לטובת האינטרסים הכספיים שלהם גם מול משרדי הממשלה וגם כאשר הצעת החוק תגיע לשולחן הכנסת. חשוב שיהיה לובי ציבורי חזק מהצד השני שנלחם על האינטרס של הציבור ושל שמירת הסביבה.

הצטרפו אלינו ועזרו לנו במאבק בשמירה על הסביבה מול הלוביסטים של הטייקונים – https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןסביבה

 

דילוג לתוכן