תוסדר תופעת הרופא-לוביסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


שמחים לבשר שבעקבות פניותנו בנושא, ובשל ערנות שהפגנו בכנסת, ההסתדרות הרפואית בישראל (הר"י) סוף סוף החליטה להסדיר את התופעה הבעייתית שבה רופאים נשכרים בתשלום על-ידי חברות שונות, מקוקה-קולה ועד לחברות בתעשיית הטבק, על-מנת להופיע כמומחים בוועדות הכנסת.

תופעת ה"רופא-לוביסט" פוגעת ביכולת של מקבלי ההחלטות בכנסת ובממשלה לקבל נתונים אמינים בעת קביעת מדיניות, וכן באמון הציבור בקהילת הרופאים. הנוהל החדש דורש מרופאים שמגיעים לכנסת כלוביסטים שמייצגים חברה מסוימת למסור גילוי נאות יזום בפתח דבריהם – זהו הישג משמעותי לציבור.

רק בחודשים האחרונים הלוביסטים הציבוריים שלנו חשפו במהלך דיוני ועדות בכנסת מקרים שממחישים את הבעייתיות של תופעת ה"רופא-לוביסט". מקרה אחד כזה היה של פרופ' בכיר שהתנגד ליוזמת מיסוי משקאות קלים בוועדת הכספים, אך "שכח" לציין שקיבל שכר מטעם קוקה-קולה עבור הבעת עמדה זו. אבל זה ממש לא המקרה היחיד.

אבל אנחנו לא עוצרים כאן. נמשיך לפעול מול הר"י כדי שיקשיח את הנוהל – לא נסתפק רק בחיוב רופא-לוביסט בגילוי נאות, כפי שקובע הנוהל החדש, אלא נפעל למען הטלת איסור מוחלט על רופאים לתפקד כלוביסטים של מוצרי מזון מזיקים כמו משקאות קלים.

הצטרפו אלינו בשמירה על מערכת בריאות נטולת אינטרסים: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןבריאות

דילוג לתוכן