שמים סוף להתחמקות בעלי ההון מרשויות המס

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram
ישראל באותה רשימה עם איראן, תימן, צ.קוריאה, וסוריה? אנחנו נדאג שזה לא יקרה
הבוקר עולה לסדר יום הממשלה הכוונה לבטל את הפטור מדיווח על הכנסות בחו"ל של תושבים חוזרים ועולים חדשים, המכונה "חוק מילצ'ן". אנחנו בלובי 99 לא סומכים על כוונות, אחרי כמה נסיונות דומים בעבר, שכבר סוכלו על ידי בעלי ההון והלוביסטים שלהם. אנחנו הולכים לייצג את ה-99% שאינם בעלי הון במאבק על ביטול הפטור הזה, שרק פוגע בציבור הרחב שאינו יכול ליהנות מפטור דומה. מדובר בסוגיה שעשויה להשפיע על כל אזרחי המדינה, שכן הפורום העולמי לשקיפות וחילופי מידע למטרות מס (הפועל תחת ארגון ה- (OECD, מאיים כי אם הפטור לא יבוטל – ישראל תיכנס לרשימה שחורה בגלל הפגיעה בשקיפות, לצד מדינות כמו איראן, תימן, צפון קוריאה וסוריה, וההשלכות לכך אדירות. כל הפרטים לפניכם – וגם האפשרות להיות גב לפעילות שלנו שתעצור את המחדל הזה.
***
בשנת 2008 עבר בכנסת תיקון לפקודת מס הכנסה, שמקנה פטור לעולים חדשים ולתושבים חוזרים מתשלום מס, ואפילו מדיווח על הכנסות שהפיקו בחו"ל. זאת למשך עשר שנים מרגע עלייתם לישראל. החוק הזה לא רק פוגע בשוויון, הרי כולנו מדווחים ומשלמים מיסים על כלל ההכנסות שלנו, אלא הוא גם מאפשר פתח מסוכן לכך שישראל תהפוך למקלט מס: בהיעדר חובת דיווח, לרשויות אין דרך לבדוק מה מקור הכספים שנכנסים לישראל. התיקון פוגע גם ביחסי החוץ של ישראל, שאינה יכולה להיעתר לבקשות של מדינות אחרות למסור מידע על הכספים שאותם אנשים מעבירים, וזאת בניגוד לכללים בין לאומיים ולמאמץ העולמי להיאבק בהלבנת הון ובפשיעה פיננסית. רשויות המס מתריעות, שהפטור מדיווח פוגע גם ביכולתן לגבות מס על רווחים מישראל, עליהם אין פטור ממס, למשל במקרים בהם לאנשים יש עסקים בארץ ובחו"ל.
ה-OECD התריע, שאם הפטור מדיווח לא יבוטל – ישראל תיכנס לרשימה השחורה, אותה נזכה לחלוק בין היתר עם איראן, תימן, פקיסטן, צפון קוריאה וסוריה. המשמעות של כניסה לרשימה הזאת היא פגיעה בכולנו: איסור על ייצוא נשק – שיפגע בייצוא הביטחוני של ישראל, חשש להקפאת נכסים פיננסים בעולם, סיכוי סביר לביטול חלק ניכר מאמנות המס של ישראל, מה שיביא לכך שחברות רבות יעזבו את ישראל. הנזק מוערך במיליארדים.
למרות שמטרת התיקון הייתה עידוד עלייה, שזו יוזמה מבורכת, גם לאחר שנים – עדיין לא נאספו נתונים המעידים שהחוק הגשים את מטרתו. להיפך, רשות המיסים מעידה שבפועל החוק מתמרץ להשקיע כספים בחו"ל במקום בישראל, וגם מעודד ישראלים לחיות בחו"ל לתקופה מסוימת כדי ליהנות מההטבה כתושבים חוזרים. אפילו משרד העלייה והקליטה טען שהפטור מדיווח דווקא מזיק כי הוא מטיל דופי בעולים שבכלל לא מנסים להעלים הכנסות.
אז למה עד היום החוק לא בוטל, אתם שואלים? קשרי הון-שלטון, זה שם המשחק.
אנחנו בלובי 99 תומכים בביטול הפטור מדיווח, ונעמוד איתן מול כל מי שינסה למנוע זאת – בדיונים בכנסת ובכל הזירות הנוספות. בשבוע שעבר הגבנו לתזכיר החוק(לינק בתגובה הראשונה), ובכוונתנו לעשות חיים קשים ללוביסטים ולבעלי ההון – עד שיבינו שבמאבק הזה אנחנו הולכים לנצח.
לובי 99 נלחמים בשביל אותם 99% שאינם בעלי הון – וזה אתם, הציבור הרחב שלו אין לוביסטים בכנסת, שמדווחים על הכנסות ולא פטורים ממיסים. זה הזמן לחזק את הכוח שלכם בכנסת. הצטרפו אלינו עוד היום
דילוג לתוכן