שרת התחבורה דורסת את הנת"צים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram


שרת התחבורה דורסת את הנת"צים

בעוד שהציבור הישראלי משווע לתחבורה ציבורית אמינה, שתסייע לו לחסוך זמן יקר בפקקים, נראה כי מקבלי ההחלטות איבדו את הדרך ומציגים מדיניות שדווקא פוגעת בתחבורה הציבורית ונוסעיה. שרת התחבורה, מירי רגב, מציעה להיכנע ללובי החזק של נהגי המוניות, ולאפשר להן לעלות על הנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית) גם ללא נוסעים. היא גם שוקלת למלא את הנת"צים ברכבים פרטיים נוספים או אפילו לבטל אותם לגמרי. אנחנו נעשה הכל כדי להשאיר את הנת"צים פנויים לתחבורה הציבורית, כך שתהווה אלטרנטיבה לשעות ההמתנה בפקקים ברכב פרטי.

בזמן שבכל יתר מדינות העולם המערבי מנסים למצוא פתרונות לעומסים הגוברים בכבישים, ומשקיעים בתחבורה ציבורית שתהווה חלופה הולמת לרכב הפרטי, ישראל הולכת בצעדי ענק לאחור. במקום לפעול להגברת כמות הנוסעים, לשפר את איכות השירות, להוסיף קווים ולדאוג לוודאות וזמינות עבור הציבור – נראה שבמשרד התחבורה עושים הכל כדי לפגוע בנת"צים המהווים תשתית קריטית לתחבורה הציבורית.

שרת התחבורה טוענת שהנת"צים ריקים, ולכן היא נוטה להיכנע ללובי המוניות החזק, למלא נת"צ "ריק" במוניות, גם כשהן ריקות, ואפילו ברכבים פרטיים. אז חשוב להבהיר – נת"צ ריק *ממכוניות*, הוא נת"צ יעיל, כי הוא צריך לשמש להסעת המונים מיטבית באוטובוסים. בשביל זה יצרו אותו. כל תוספת של כלי תחבורה אחר, תפגע ביעילותו. לעומת אוטובוסים, מוניות הן יקרות, מסיעות מעט אנשים, ולא תמיד זמינות. לכן, הן אינן נחשבות לתחבורה ציבורית עתירת נוסעים.
המהלך הזה אולי יטיב עם ציבור נהגי המוניות, שיבלה פחות בזמן בפקקים, ועם מתי מעט המשתמשים בשירותי מוניות בנסיעות בין-עירוניות, בזמן שמי שיפגעו מכך יהיו השכבות המוחלשות שאינן יכולות להחזיק רכב, וזקוקות למערך אוטובוסים מתפקד שיאפשר להן להתנייד.

אם רוצים לשפר את יעילות הנת"צים, לא צריך להעמיס עליהם רכבים נוספים ולהפוך גם אותם לפקוקים, אלא לשפר את הקווים והתדירות של האוטובוסים, כך שכאשר ייסעו בנת"צ ה"ריק", יהוו חלופה איכותית לרכב הפרטי.

רוצים לעזור למשרד התחבורה להיזכר עבור מי הוא עובד? הצטרפו אלינו

Source

דילוג לתוכן