שרת התחבורה, תוציאי אותנו מהפקק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

מדינת ישראל נמצאת ב׳ראש הטבלה׳ כמדינה עם הכבישים הכי עמוסים במדינות ה–OECD. מישהו מופתע?! מצב הפקקים בכבישים קטסטרופלי, כולנו מרגישים את זה וכולנו המפסידים ב'תחרות' הזו. אסור להמשיך להיכנע למצב הזה ולקבלו כמובן מאליו, ולקראת העברת התקציב הקרוב נוצרה הזדמנות פוליטית ייחודית לשנות את כללי המשחק בכביש.

חייבים השקעה מאסיבית בתחבורה הציבורית עכשיו, ולא המתנה מייאשת למטרו שיוקם עוד 15 שנים. לכן יש צורך במערכת אוטובוסים טובה ויעילה – עם תדירות גבוהה שתיתן אלטרנטיבה אמיתית לנסיעה ברכב הפרטי ולעמידה האין סופית בפקקים. חייבים את זה עכשיו. אתמול אפילו. ניתן להגיע להסדר עם משרד האוצר לתוספת תקציבית משמעותית ומיידית של מיליארדי שקלים (החל מהתקציב הקרוב). אך האוצר מסכים להגדיל את התקציב במסגרת 'עסקת חבילה' שבה יהיו גם אגרות גודש בכניסה למטרופולין תל אביב בשעות העומס. התכנית הזו נוסתה בהצלחה בערים פקוקות ברחבי העולם ולדעתנו צריכה להיכנס לתוקף רק בעוד כמה שנים, לאחר שנראה שיפור משמעותי של מערך התחבורה הציבורית.

׳עסקת החבילה׳ הזו היא הצעד הנכון, הנדרש, והיחידי האפשרי כרגע שיכול להתחיל להוציא את מדינת ישראל מהפקק האינסופי וגם להביא שיפור מהיר ומשמעותי בתחבורה הציבורית. קראו את טור הדעה של סמנכ״לית הלובי מרב דוד שהתפרסם ב׳גלובס׳, הקורא לשרת התחבורה לאמץ את ׳עסקת החבילה׳ ולא לפספס את הזדמנות הפז הזו.

רוצים לעזור לנו להוציא את ישראל מהפקקים? הצטרפו אלינו https://bityl.co/81Ok

דילוג לתוכן