ניצחון לציבור העסקים הקטנים מול הניצול של הבנקים

אם אתם בעלי עסק קטן, הבנקים אמורים על פי חוק לגבות מכם פחות עמלות. וודאי לא תופתעו לגלות שבמקום לעשות את זה, הבנקים עושים הכל כדי למנוע מכם את הזכות הזאת. הסוגיה הגיעה לביהמ"ש ואנו בתור נציגי הציבור הרחב הצטרפנו למאבק. אנו שמחים לעדכן שהמפקח על הבנקים נענה לקריאתנו והציג בפני ביהמ"ש עמדה נחרצת שבאה לטובתם של העסקים הקטנים. צפו בסרטון שצילמנו בעבר שמסביר על ההתנהלות המניפולטיבית של הבנקים מול העסקים הקטנים:
ההתנהלות הצינית של הבנקים בהקשר של העמלות המופחתות הובילה לפתיחה של כמה הליכים נגדם בביהמ"ש, במסגרתם התבקש לשים סוף לחזירות ולהורות לבנקים לפצות את בעלי העסקים הקטנים. ביהמ"ש מצדו, ביקש מהמפקח על הבנקים לחוות את עמדתו בנושא – עמדה שמשקלה בהכרעה הוא מאוד משמעותי. לכן לפני מספר חודשים פנינו אנחנו למפקח על הבנקים ודרשנו ממנו להציג עמדה נחרצת, פרו-צרכנית, לפיה על הבנקים לא רק שלא להערים קשיים על בעלי עסקים קטנים, אלא להסיר כל מכשול מדרכם כדי שיוכלו ליהנות מהזכויות שמגיעות להם, לרבות עמלות מופחתות.
אנו שמחים לעדכן שהמפקח על הבנקים אכן נענה לבקשה והציג בפני ביהמ"ש עמדה בשירות הציבור, לפיה כללי העמלות הם בגדר זכות צרכנית, וכן ביקש "לצמצם את הטרחה הכרוכה עבור הלקוחות בסיווגם כעסק קטן ככל הניתן". המפקח הבהיר לביהמ"ש כי בניגוד לטענת הבנקים, ראוי שאלו יסייעו אקטיבית לבעלי עסקים קטנים ויידעו אותם לגבי זכויותיהם כהלכה, יסתפקו באישור אחד בלבד כדי להוכיח את סיווגם כעסק קטן וישתמשו במידע הקיים ברשותם ממילא כדי לפעול אקטיבית לאתר עסקים קטנים ולתת להם את ההטבות שמגיעות להם לפי החוק.
מול הבנקים חייבים לובי ציבורי חזק – הצטרפו אלינו וחזקו אותנו https://bit.ly/3VVUWxG


 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן