תנובה חולבת אותנו

אתמול דווח ב"כלכליסט" כי חברת תנובה, שהיא מגה-מונופול בתחום המזון, חילקה לאחרונה דיבידנד בגובה 100 מיליון ש"ח לבעלי המניות, בנוסף ל200 מיליון ש"ח שכבר חולקו בתחילת השנה. מיד לאחר מכן, בלי להתבלבל, הודיעה תנובה לקמעונאים שאין מנוס והיא נאלצת להעלות את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים ומחירי תחליפי החלב בכמעט 5%.
תנובה מצפצפת עלינו בלי בושה. היא לוקחת ישירות מהכיס שלנו ומעבירה לבעלי המניות בחברה בצורת דיבידנדים, ועוד מעזה למכור לנו ש"אין ברירה".
איך זה בכלל אפשרי? תנובה היא מגה-מונופול בשוק ריכוזי, ששולטת מלבד מ-50% משוק החלב גם בירקות הקפואים, בשר, נקניקים, בורקסים, ומה לא. בשוק לא תחרותי חברה גדולה לא חייבת לספור אותנו, היא פשוט עושה מה שבא לה.
מתביעות בגין מחיר מפורז שהתנהלו בשנים האחרונות אנחנו יודעים שהרווחים של תנובה על מוצרי חלב לא מפוקחים, כמו גבינה צהובה למשל, מאוד גבוהים ומגיעים אפילו ליותר מ-50% רווח נקי. רק בשוק לא תחרותי, חברה גדולה מרשה לעצמה לגלגל כל התייקרות קלה במחירים באופן מלא על הצרכן ועדיין לשמור על רווחים גבוהים לא משנה מה.
ושלא יספרו לכם סיפורים על עליית מחירי החלב הגולמי. תנובה מעלה גם את מחירי תחליפי החלב למיניהם, בהם אין בכלל חלב.
צפו בהסבר של מנכ"לית הלובי, עו"ד לינור דויטש, בתוכנית הכלכלית של ״כיכר השבת״, האתר החרדי הגדול ביותר.
רוצים לסייע בעצירת העלאות המחירים? הצטרפו אלינו: https://bit.ly/3tLAVNA


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן