שנה של הישגים וניצחונות בלובי 99

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב telegram

מה הצלחנו להשיג לטובת הציבור ב-2022?

מסכמים את השנה האזרחית עם עשרות הישגים לטובת ציבור הרחב, וכמה מכות כואבות לטייקונים ולתאגידים הגדולים. הנה המובילים שבהם:

1️⃣ בעקבות מחאת הצרכנים שהובלנו עם ״הצינור״ (״מרד הפסטה״ ו״מרד הטונה״), הצלחנו להעלות את נושא יוקר המחיה לשיח הציבורי והוקם צוות ממשלתי לבחינת הריכוזיות בשוק המזון.
2️⃣ התקבל חלקית הערר שהגשנו נגד רכישת צינור הגז בין ישראל למצרים על-ידי מונופול הגז של יצחק תשובה.
3️⃣ הובלנו להורדת דמי הניהול המקסימליים לפנסיונרים, מהלך שיחסוך 2.6 מיליארד ש״ח לציבור.
4️⃣ פתחנו את השוק לתחרות והקלנו על הייבוא של מאות מוצרי צריכה בסיסיים, הקלה שתוזיל את סל הקניות של כולנו בצורה משמעותית.
5️⃣ הצלחנו לחייב את חברות הפנסיה בשקיפות של דמי הניהול הסמויים שהם גובים מאיתנו מבלי שנדע. מעכשיו, דמי הניהול יוצגו כסכום אחיד וקל להשוואה.
6️⃣ עתרנו לבג״ץ בדרישה לחייב את כימיקלים לישראל, שמרוויחה רווחי עתק מים המלח, לשלם חוב מים בשווי מצטבר של מאות מיליוני שקלים.
7️⃣ הבאנו לשינוי ברירת המחדל בתכנית ״חיסכון לכל ילד״, כך שהכספים יופקדו בקופות גמל שמניבות תשואה גבוהה במקום בבנקים בתשואה אפסית, מה שיגדיל את החיסכון.
8️⃣ בזכות הלחצים שלנו להחיל חובת דיווח ושקיפות על פעילות הלוביסטים במשרדי הממשלה, משרד המשפטים פרסם נוהל המסדיר פגישות של עובדי המשרד עם לוביסטים.
9️⃣ היועצת המשפטית לממשלה הצטרפה לטענות שהעלינו בהתנגדות שהגשנו, בשם בעל מניות בבנק הפועלים, להסדרי פשרה שנחתמו בפרשת העלמות המס ובפרשת האשראי שניתן לפושט הרגל אליעזר פישמן – אסור שבכירים בבנק ימשיכו לחמוק מאחריות על חשבון הציבור.
כדי שגם 2023 תהיה מלאה בניצחונות של הציבור על הטייקונים – הצטרפו עכשיו: https://bit.ly/3VLm29O


דילוג לתוכן