לובי 99 לשמחה רוטמן: הציבור דורש מינויים מקצועיים בחברות הממשלתיות

לובי 99 לשמחה רוטמן: הציבור דורש מינויים מקצועיים בחברות הממשלתיות

לאחרונה דווח רבות בתקשורת על כך ששיקולים פוליטיים פוגעים בתפקוד החברות הממשלתיות, אשר נמצאות תחת אחריות משרדו של השר דוד אמסלם. השבוע הגיע הנושא לשולחנו של יו״ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח״כ שמחה רוטמן, בצורה של הצעת חוק לשעת חירום – המבקשת לאפשר לחברות ממשלתיות שמכהנות ללא פורום דירקטוריון חוקי מינימלי, כולל חברות המסייעות לתפקוד הבסיסי של המשק בשעת המלחמה, להמשיך ולקבל החלטות בהרכב חסר, ללא כל דרישה להמשיך ולפעול למינוי דירקטורים נוספים. המשמעות היא פשוטה – בזמן שכל אזרחי המדינה נכנסו מתחת לאלונקה ומתגייסים ב-200%, השרים מקבלים אור ירוק להתנהלות שערורייתית בה הם לא מקדמים מינויים לחברות הממשלתיות, ופוגעים בניהול תקין של המדינה מסיבות לא מקצועיות.
חברת החשמל למשל, מתפקדת כבר שנתיים ללא יו"ר. הדירקטוריון מונה שמונה חברים בלבד, וארבעה אמורים לסיים תפקידם בחודש הקרוב. הקוורום (הרכב חוקי להצבעת דירקטוריון) הנדרש הוא 7 אנשים, אז בחסות המלחמה, במקום למנות אנשים מקצועיים, פשוט מבטלים את הקוורום. חברת החשמל היא ספק חיוני וקריטי לשעת המלחמה, בלי חשמל לא יצליחו להפעיל את בתי החולים, מערך הסייבר, כיפת ברזל והעורף ייחלש. והיא רק דוגמה אחת מני רבות.
כדי להחזיר את אמון הציבור במערכת, יש לפעול לתפקוד תקין של החברות הממשלתיות. לכן, הצענו לח״כ רוטמן מספר עקרונות לפיהם ניתן לשמור על תפקוד החברות הממשלתיות בזמן החירום, לצד המשך מינוי אפקטיבי של דירקטורים מקצועיים לחברות ממשלתיות גם בזמן זה. צפו בדבריה של מנכ״לית הלובי, עו״ד לינור דויטש, בדיון בכנסת בנושא.
הארגון שלנו ממשיך לפעול, גם בזמן הלחימה, בכל הזירות כדי לקדם ניהול תקין של זרועות השלטון. נגיע לדיונים בכנסת, לרגולטורים, נגיש מכתבים ונדרוש פגישות – כדי להפוך כל אבן ולקדם את האינטרס הציבורי. הצטרפו אלינו עוד היום כדי לתת גב ציבורי לפעילות


 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן