משבר הפקקים

קניתם דירה חדשה? מזל טוב!

סביר להניח שאם אתם למשל זוג צעיר בתחילת הדרך, עברתם לשכונה שאין בה תחבורה ציבורית? אולי גם נאלצתם לקנות רכב (או אפילו רכב שני) כי לכל מקום צריך לנסוע באוטו, לעבודה, לבית הספר של הילדים, לחוגים ולסידורים?

הערים בישראל, וודאי שכונות חדשות וערים בפריפריה לא מותאמות לשימוש בתחבורה ציבורית, לנסיעה על אופניים או להליכה ברגל ברחוב נוח ומוצל, ואין בהן את התשתית הנדרשת לתחבורה ציבורית ומערכת הסעת המונים. במשך שנים, מתכנני התחבורה תכננו ערים לנסיעה של רכב פרטי, ומשרד התחבורה ומינהל התכנון במשרד האוצר תיעדפו סלילת כבישים. בכל שנה עולים 150 אלף רכבים על הכביש והכבישים הולכים ונסתמים בהדרגה. היום אנחנו קוראים לזה "משבר הפקקים".

אבל לפעמים יש גם בשורות טובות. לפני מספר חודשים, פנינו למינהל התכנון בבקשה שיובילו שינוי בתכנון, כך שתינתן עדיפות לתחבורה ציבורית ורכיבה על אופניים. מינהל התכנון במשרד האוצר הוא גוף עוצמתי עם הרבה סמכויות שאחראי על תכנון הערים בישראל, ובמידה רבה הוא הוביל את הטיפול במשבר הדיור. משבר הפקקים הוא המשבר הבא והפתרון שלו ישפיע על איפה אנשים יוכלו וירצו לגור.

אנחנו שמחים לעדכן כי ראש מינהל התכנון הנכנסת, דלית זילבר, החליטה לא להמתין ליוזמה של משרד התחבורה. בשבוע שעבר התקיים כנס על תכנון תחבורה ציבורית, שבו מרב דוד הלוביסטית שלנו הרצתה למתכננים ממשרדי הממשלה השונים על פעילות לובי 99. בכינוס הזה הוצגו הנחיות ראשונות מסוגן של מינהל התכנון לטובת תכנון שכונות שמותאמות טוב יותר לנסיעה בתחבורה ציבורית, נגישות אליה ואף שכונות ואזורים אליהם אפשר להגיע לחלק מהמקומות ברגל.

אנחנו בלובי של הציבור לא מהססים להיכנס לנושאים מורכבים ומסובכים כמו תכנון ערים, כי בהקשר של שיפור התחבורה הציבורית זהו היבט קריטי.

מרגישים כמונו את הכשלים בתחבורה הציבורית? הצטרפו ללובי 99 כדי לחזק אותנו מול מקבלי ההחלטות וכדי שמשבר הפקקים יהיה בראש סדר היום הציבורי.

בואו לחזק את הלובי הציבורי. הצטרפו עכשיו: https://bit.ly/2FJT1bb

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן