האם רשות שוק ההון תבדוק את דמי הניהול הסודיים שעלולים לפגוע לכם בפנסיה?

רובנו לא פותחים בכלל את המעטפות שמגיעות אלינו מקרן הפנסיה. גם מי שיכול לומר בגאווה שיש לו מושג כמה דמי ניהול הוא משלם, לא יודע שיש עוד דמי ניהול "סודיים".

בנוסף לדמי הניהול הרגילים (הפקדות + צבירה), אנחנו משלמים גם "דמי ניהול חיצוניים" או "דמי ניהול השקעות", באמצעותם חברות הפנסיה גובות מהציבור בין 1.5 ל-2 מיליארד שקלים כל שנה.

למה בכלל צריך את דמי הניהול החיצוניים? כדי שקרנות פרטיות ינהלו עבור חברת הפנסיה חלק מהכסף שלנו.

הבעיה היא שחברות הפנסיה לא יידעו אותנו על קיומם של דמי הניהול החיצוניים או על גובהם כשהצטרפנו לקרן הפנסיה, והם מוחבאים באותיות הקטנות של אחד הדו"חות שנשלחים אלינו (ורובנו, כאמור, לא פותחים).

מישהו שאל אותנו, החוסכים לפנסיה, אם זה בסדר מבחינתנו? מישהו הוכיח לנו כשרכשנו את קרן הפנסיה שזה משתלם לנו? חד משמעית לא.

אנחנו פועלים כבר תקופה ארוכה מול רשות שוק ההון כדי לייצר שקיפות. כדי שהלקוח יידע שהוא משלם וגם על מה הוא משלם, כלומר מה התשואה שיוצרים דמי הניהול הללו. כיום בחלק מהמקרים דמי הניהול האלה לא מייצרים רווח עודף לחוסכים.

לאחרונה נפגשנו עם ראש רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, יחד עם שותפינו מארגון צדק פיננסי. בפגישה התחייב ברקת להקים ועדה, בה נהיה שותפים גם אנחנו, שמטרתה לטפל ולהסדיר את סוגיית דמי הניהול החיצוניים שנגבים מהציבור במחשכים.

כעת גם בית המשפט המחוזי העביר מסר לרשות שוק ההון, כאשר אישר בשבועות האחרונים תביעה ייצוגית של עו"ד גלעד ברנע בה נטען כי דמי הניהול החיצוניים בכלל ניגבים בניגוד לחוק.

גם כשהכנסת סגורה וכולם עסוקים בבחירות, אנחנו בלובי 99 ממשיכים לפעול במלוא המרץ על מנת לקדם את האינטרס הציבורי. מוזמנים לקרוא כתבה בהשתתפותינו שהתפרסמה היום בדה מרקר שמתארת את הבעייתיות בדמי הניהול החיצוניים והפגיעה בפנסיה של כולנו.

הצטרפו אלינו עוד היום: https://bit.ly/2RnGKwG

עוד חברים = עוד כוח מול חברות הביטוח = עוד כסף לפנסיה שלנו

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן