עידן עופר חייב לכם מאות מליוני שקלים.

כימיקלים לישראל (כי"ל), שבבעלות עידן עופר, עושה הכל כדי לחמוק מתשלום מיסים. החברה שעושה כסף מאוצרות הטבע של מדינת ישראל, לא רוצה לשלם מס לרשות המיסים של מדינת ישראל.

בשנת 2015 נחקק "חוק ששינסקי 2" שהטיל מס מיוחד על הפקת רווחים ממשאבי טבע, בעיקר מים המלח, אולם מאז כי"ל לא שילמה את המס הזה, למרות הצפי לפיו ההכנסות יהיו מאות מליוני שקלים בשנה. במקום לשלם, החברה הגישה לרשות המיסים דוחות כספיים לפיהם, היא לא חייבת למדינה אפילו לא שקל אחד על בסיס מס ששינסקי על השנים מאז נחקק החוק.

איך זה קרה? כי"ל הציגה בדו"חות לצורך חישוב המס הערכת שווי מנופחת לנכסיה, שהשפיעה על גובה המס שהיא צריכה לשלם (וזאת למרות שבמסמכים אחרים של החברה מופיעה הערכה נמוכה בהרבה של הנכסים). מי שביצע את ההערכה המנופחת אפילו לא חתום עליה, כי ייתכן שאינו מעוניין ששמו יתפרסם כאיש המקצוע שחתום על הקשקוש הזה שכל מטרתו לשלם פחות מס.

באוגוסט נפגשנו עם רשות המיסים, כדי להציג להם את הנתונים האלה מהדו"חות של כי"ל ולבקש מהם לפעול בעניין. רשות המיסים אמנם לא יכולה לדון איתנו בתיק מס של חברה ספציפית, אך אנחנו מצדנו אמרנו שאי אפשר לקבל את התעלולים החשבונאיים של כי"ל, ושהפרשנות של החברה לפיה היא לא צריכה לשלם מס איננה סבירה. עוד אמרנו לרשות כי אם יהיה צורך בתיקון חקיקה כדי לגבות את מס ששינסקי, נשמח לסייע לרשות לקדם אותו בכנסת.

שמחנו לגלות אתמול שהמסר נקלט: פורסם בגלובס כי רשות המיסים לא תקבל את שומות המס שהגישה כי״ל ושזו תצטרך לשלם סוף סוף "מס ששינסקי". גורמים ממשלתיים בכירים אמרו כי מדובר במעשה שהוא "על גבול הפלילי" וכי "כי"ל היא חברה חצופה".

זה משמח כשמאבק שלנו מראה ניצנים של הצלחה, נמשיך ללוות את הנושא עד שכי"ל תשלם מיסים כחוק ויוחזרו מאות מליוני השקלים ששייכים לציבור. רוצים לסייע לנו להאבק על חלקו של הציבור במשאבי הטבע? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://bit.ly/2qDxqvE

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן