פתרונות פלסטר לא יעזרו להורדת מחירי החשמל

ראש הממשלה ושר האוצר הבטיחו במסיבת העיתונאים בסוף השבוע שעבר שמחיר החשמל לא יעלה (או למעשה יעלה, אבל פחות) בגלל המחאה הציבורית על יוקר המחייה. הפתרון שהם מצאו – שהממשלה תוותר על המס על הפחם (ממנו מופק חשמל) – זה כמו לשים פלסטר על חולה סופני. רוב החשמל בארץ בכלל מיוצר באמצעות גז, ומחירו גבוה בגלל מונופול הגז הפוגע בתחרות. פנינו השבוע לרשות התחרות בדרישה לבטל את האישור של החברות השותפות במאגר הגז תמר לעבוד כקרטל, ולחייב אותן להתחרות זו בזו.

לפני פחות מחודש חתמה חברת החשמל על הסכם הגז הגדול ביותר במשק הישראלי, במסגרתו תרכוש את כל הגז שהיא צורכת ממאגר תמר. המחיר בהסכם הוא גבוה מאוד. גם בהשוואה למדינות אחרות שמפיקות גז וגם ביחס לעלות ההפקה. כל השותפות במאגר תמר חתמו על הסכם הגז ביחד – כלומר שמרו על "הקרטל ברישיון", מכיוון שרשות התחרות איפשרה זאת ולא חייבה אותן למכור את הגז שלהן בנפרד.

ה"קרטל ברישיון" במסגרתו כל החברות השותפות במאגר תמר מוכרות את הגז שלהן במשותף במקום להתחרות אחת בשניה, וכאשר ענקית הגז 'שברון' גם שולטת בשני מאגרי הגז הפעילים בישראל תמר ולוויתן, הוא מצב לא סביר ולא חוקי. כבר תקופה ארוכה שאנחנו מנסים לשכנע את רשות התחרות לבטל את הפטור מתחרות שהיא מעניקה לשותפות בתמר. איזה עוד חברות במשק הישראלי מקבלות הטבה כל כך משמעותית, וללא הגבלת זמן?

כעת, לקראת האישור של הסכם הגז הגדול של חברת החשמל – זה הזמן ללחוץ על רשות התחרות לפעול. אתם יכולים לעזור להוריד את מחירי החשמל – הצטרפו אלינו. https://lobby99.org.il/join


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן