מחאת מרד הפסטה עולה שלב


הי חברים, זו לינור דויטש, מנכ"לית הלובי.

מחאת #מרדהפסטה אליה יצאנו בשבוע שעבר יחד עם חברינו ב'צינור' ושאר שותפינו למאבק, הובילה לשינוי סדר היום הציבורי, בתקופה בה לא חסרות כותרות בתחומים אחרים.
לפני כחודש הודיעו אסם ומיד לאחריה שסטוביץ, על העלאת מחירים החל מפברואר, והיה לנו ברור שאם זה יעבור בשקט כל חברות המזון ירוצו להעלות מחירים בעקבותיהן, ולכן חייבים לפעול מיד. יצאנו להצבעת בזק בקרב חברי וחברות הלובי בשאלה האם הם/ן תומכים/ות בכך שנצא למאבק צרכנים. קיבלנו תמיכה גורפת, גייסנו את 'הצינור' ושותפים נהדרים נוספים, והשאר היסטוריה.
העובדה שהחברות התקפלו והודיעו על ביטול או דחיה של העלאת המחירים, מוכיחה שהחזרנו את כח ההרתעה הציבורי, שנשחק מאד בעשור שעבר מאז המחאה החברתית של 2011, אבל זה ממש לא מספיק.
אסור לנו להרפות– צרכנות נבונה היא כלל בסיסי להורדת מחירים. פרויקט "חבילת הפסטה" של 'הצינור', המציע חבילת מוצרים מקבילים בשליש מחיר, הוא מסר ציבורי חזק כלפי כל מנכ"לי המונופולים – יש אלטרנטיבות זולות למוצרים שלכם. מעל 25,000 כבר חבילות נרכשו ואנו מזמינים אתכם לקחת חלק.
במקביל, אנו עובדים כל העת על תרגום המחאה לצעדים אופרטיביים לשינוי אמיתי בשוק המזון הריכוזי: מול שר האוצר ושרת הכלכלה אנו מקדמים הצעה נועזת לפירוק המונופולים בשוק המזון, שנחשב לאחד הריכוזיים בעולם; הרחבת הרפורמה ביבוא שעברה בחוק ההסדרים האחרון וקידום חקיקה שתתמוך בייבוא מקביל. כמו כן בימים האחרונים הופענו בפני חברי ועדת הכספים ואנו פועלים גם מולם להגברת הפיקוח ותיקוני חקיקה כמו חיוב חשיפת הדו"חות הכספיים של מונופולים.
השורה התחתונה היא שהמחאה קריטית כדי לדחוף את מקבלי ההחלטות לצאת מאיזור הנוחות של הפלסטרים, ולפנות לפתרונות עומק כדי שלא נמשיך לחיות ביוקר מחיה בלתי נסבל.
רוצים לחזק את המחאה ולהוביל יחד לשינוי אמיתי בשוק המזון? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://lobby99.org.il/join


 

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן