מעניין אתכם לדעת על מה הלוביסטית הציבורית, עו"ד נועה זלצמן, מדברת?



מעניין אתכם לדעת על מה הלוביסטית הציבורית, עו"ד נועה זלצמן, מדברת בקטע וידאו הקצרצר? בואו נפרק את הסיפור:

תארו לעצמכם שחשפתם שחיתות במקום עבודתכם, ואתם הולכים עם הנושא למנהל שלכם. ואז לא רק שהתלונה שלכם לא מטופלת, אלא שבהדרגה אתם מתחילים להרגיש שממדרים אתכם, מתנכלים אליכם ואולי אפילו מנסים לפטר אתכם.

זה קורה לחושפי שחיתויות רבים, שהרבה פעמים נאלצים לשלם מחיר אישי כבד. ולא רק זה, במידה וחושף שחיתויות רוצה לתבוע את המעסיק שלו על שפגע בתנאי העבודה שלו או פיטר אותו – הוא יכול לעשות את זה בתוך שנה, אחרת התביעה מתיישנת וגם אם תוגש תביעה דומה לא ידונו בה. המצב הזה די חריג כי תקופת ההתיישנות הרגילה של תביעה כזו עומדת על 7 שנים.

כעת מהלך שהתנענו לפני 3 שנים, עם ח״כ לשעבר רחל עזריה, זוכה עכשיו לקידום משמעותי בזכות ח"כ נירה שפק. והצעת חוק שתגן על חושפי השחיתויות מקודמת בימים אלה בכנסת ואושרה אתמול לקריאה ראשונה.

הלוביסטית הציבורית שלכם נכחה בדיון כדי לוודא שזה קורה. בדיון הגיעו לפשרה שתקופת ההתיישנות תוארך ל-5 שנים כדי לחזק את חושפי השחיתויות מול המעסיקים שלהם. אנחנו מברכים על הפשרה שהושגה אבל נמשיך ללוות את הדיונים כדי לוודא שחושפי שחיתויות זוכים להגנה הראויה, ובתקווה גם להאריך את תקופת ההתיישנות ל-7 שנים.

כדי להילחם בהון-שלטון אנחנו צריכים לחזק את ההגנה על חושפי השחיתויות. הצטרפו אלינו עכשיו https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןשקיפות


תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן