ניצחון לציבור – תקציב התחבורה הציבורית גדל במיליארדי שקלים

תקציב התחבורה הגיע לשיא חדש בתקציב המדינה לשנת 2022 – אבל הבשורה המשמחת באמת היא שמאבק שאנחנו מנהלים כבר מספר שנים להגדלת תקציב האוטובוסים הצליח. במסגרת תכנית חומש ראשונה מסוגה, התקציב לקווים חדשים ולהגברת התדירות של קווים קיימים יגדל בסכום חסר תקדים של 7 וחצי מיליארד שקלים.

זה לא קרה סתם. אנחנו מובילים כבר מספר שנים את הרעיון של "עסקת חבילה" – התניית אגרת הגודש שמשרד האוצר רוצה לקדם כבר שנים בהגדלה דרמטית של תקציבי התחבורה הציבורית. משרד האוצר הבין שאם תוטל אגרה על הרכבים הנכנסים לאזור גוש דן, האלטרנטיבה למי שירצו לעבור לתחבורה הציבורית צריכה להיות טובה מאוד. שרת התחבורה, מרב מיכאלי, פסלה את הרעיון בתחילה אך לבסוף השתכנעה ותקציב התחבורה גדל מאוד.

קצת מספרים :
1. תקציב התחבורה בשנת 2022 – 38 מיליארד שקלים. לא רק שהתקציב גדל במיליארדי שקלים, כ-80% ממנו יופנה לתחבורה הציבורית.

2. במסגרת תכנית חומש יוקצו –
– 6 מיליארד שקל לנתיבי תחבורה ציבורית.
– 3.5 מיליארד שקל למסופי אוטובוסים.
– 46 מיליארד שקל לרכבות.
– 2 מיליארד שקל לצמצום פערים בחברה הערבית.
– כאמור, 7.5 מיליארד שקל להגברת התדירות.
– יסללו 500 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית.
– אוטובוסים מהערים סביב אזור אגרת הגודש יצאו כל 5–15 דקות.

אנחנו מפרגנים למשרדי התחבורה והאוצר על התעוזה ללכת על התוכנית הגרנדיוזית הזו – אך רגע לפני סיום ההצבעות על רפורמת אגרת הגודש, בשעה 1 לפנות בוקר, דאגנו לכך שחברי הכנסת של ועדת הכספים יכניסו לרפורמה סעיף חדש לפיו משרד התחבורה ידווח לוועדה באופן קבוע על התקדמות תכנית התחבורה הציבורית. אנחנו נהיה שם כדי לעקוב.

רוצים לסייע לנו לשפר את התחבורה הציבורית? הצטרפו עכשיו ללובי 99: https://lobby99.org.il/join

#הוןשלטוןתחבצ

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן