האם תהיה בכלל קרן עושר לאזרחי ישראל?

הוועדה המיוחדת לפיקוח על "קרן העושר", אותה קרן שאמורים להצטבר בה תקבולי המסים על הרווחים העצומים ממאגרי הגז וים המלח, החלה את דיוניה אתמול בבשורה עגומה: לא רק שקרן העושר ריקה, היא לא צפויה להתמלא בסכומים משמעותיים. לפי הערכת הכלכלן הראשי באוצר, עד סוף העשור יהיו בה במקרה האופטימי בסך הכל 5 מיליארד שקלים.

נציגי בנק ישראל יחד עם אנשי המועצה הלאומית לכלכלה והכלכלן הראשי באוצר, ששכתבו את התחזית לפיה מעל מאה מיליארד שקל יכנסו לקרן העושר ממס רווחי היתר, נאלצו להגיע אתמול לוועדה ולספק הסברים לפי דרישת יו"ר הועדה ח"כ מוסי רז.

אתמול לראשונה הודה בנק ישראל בדיון – כי סיבה מרכזית לכך שקרן העושר עדיין ריקה היא הטבות המס שקיבל מונופול הגז במסגרת החלטות הממשלה. אנחנו טענו שהטבות אלה ותכנוני מס אגרסיביים שמבצעים הטייקונים הם הסיבה לקופה הריקה, אבל בכנסת הקודמת התעקשו כל גורמי המקצוע שאנחנו טועים ושהסיבה היא שינויים במחירי הגז.

סמנכ"לית הלובי מרב דוד נכחה בדיון ואמרה לחברי הכנסת שהגיע הזמן לחשוב מחדש על מנגנון המס, ולהטיל מס פשוט, כך שיהיה קל יותר לחייב את הטייקונים שמנצלים את משאבי הטבע של הציבור לשלם.

בנוסף, אנחנו עובדים על הצעת חוק שתגביר עוד את השקיפות על החלטות רשות המסים ביחס לחברות שמרוויחות ממשאבי הטבע של הציבור.

רוצים לעזור לנו לוודא שהציבור מקבל את חלקו במשאבי הטבע ? הצטרפו עכשיו ללובי הציבורי https://bit.ly/3DU31dk

#הוןשלטוןמשאביטבע

 

תודה על הרשמתך לניוזלטר שלנו!

ייתכן והוא יגיע לספאם או לקידומי מכירות, אז כדאי לחפש אותנו בימי שישי בבוקר ולסמן בכוכב כדי שיגיע לתיבת הדואר הנכנס הרגילה.

דילוג לתוכן